CK Solymar na sebe podala insolvenční návrh, dluhy jsou 25 milionů

Cestovní kancelář Solymar, která vstoupila na tuzemský trh v dubnu letošního roku, na sebe včera podala insolvenční návrh. Soud téhož dne vyhlásil insolvenční řízení a vyzval věřitele firmy, aby podali přihlášku své pohledávky. Redakce portálu Krachy cestovek to dnes ráno zjistila v insolvenčním rejstříku.

Podle jednatele CK Solymar Jana Pfeifera má v tuto chvíli společnost závazky převyšující 25 milionů korun. Závazky vůči dodavatelům přesahují 18 milionů korun, závazky vůči klientům jsou vyšší než tři miliony Kč.

Jak portál Krachy cestovek.cz již před časem upozornil, pro klienty cestovní kanceláře, kteří si koupili zájezd, je teď podstatné, kdy si jej koupili. Pokud to bylo před 2. červencem, mohou uplatňovat náhradu škody u pojišťovny UNIQA, pokud později, musí vymáhat své peníze přímo na cestovní kanceláři. Což nyní znamená přihlásit se se svými pohledávkami do insolvenčního řízení.

CK Solymar byla pojištěna u UNIQA proti úpadku do začátku července. Pojišťovna cestovce smlouvu vypověděla už 20. června k termínu 2. července. Údajně proto, že se nedávno dozvěděla o změně vlastnické struktury a také o změnách ve skladbě a objemech obchodů.

Dlouholetý majitel a jednatel firmy, která byla do letošního jara cestovní agenturou, Alonso Melero Pascual ji prodal Janu Pfeiferovi, jenž se zároveň stal novým jednatelem. Údaje o tomto prodeji společnosti by měly být dostupné v obchodním rejstříku, ale nejsou. Firma nesplnila ani další zákonnou povinnost, protože za poslední dva roky nezvěřejnila účetní závěrku.

Jednatel Pfeifer se přesto v insolvenčním návrhu podivuje nad tím, že po výpovědi, kterou jeho firma dostala od pojišťovny UNIQA, nechtěla CK Solymar žádná jiná pojišťovna pojistit proti úpadku.

Případ padlé cestovky, které se orientovala jen na jednu destinaci, je ale zajímavý i kvůli jiným věcem. Ministerstvo pro místní rozvoj jen několik měsíců předtím schválilo, že Solymar může získat koncesi k provozování cestovní kanceláře.

Ministerstvu přitom nijak nevadilo, že firma dva roky po sobě nezveřejnila své hospodářské údaje a nevadilo mu ani to, že do rejstříku nebyla dodána kupní smlouva dokládající změnu majitele a jednatele firmy.

A paní Trnková z MMR vyzvala podle insolvenčního návrhu CK Solymar, aby „již klienty do zahraničí nepřepravovali“, až 29. 7. 2013. Tedy celých pět dnů od chvíle, kdy měli první klienti cestovky problém se svým návratem z dovolené. Bohužel jde o názorný příklad toho, jak v praxi funguje dohled státu nad podnikáním v cestovním ruchu.