Alpina X3D je kompaktní monstrum se čtyřmi turby

Benzínové „bavoráky“ z řady M Performance vládnou výkonnostním žebříčkům. Celou situaci mění u kompaktního crossoveru X3 společnost Alpina. Výrobce vylepšil SUV dalším párem turbodmychadel a ostrým designem karoserie. Představujeme vám dieselové monstrum Alpina X3D.

Divoká dieselová šelma

V české nabídce najdete dvě vrcholové verze kompaktního crossoveru řady X3. Nadupané M Performance X3 M40i nabídne 360 koní (500 Nm) v dvakrát přeplňovaném řadovém šestiválci. Fanoušci dieselu se musí spokojit jen se silou 265 koní z naftového šestiválce modelu X3 xDrive30d. Celou situací mění úpravce německých „bavoráků“ společnost Alpina.

Divoký diesel

Její inženýři posílili dvojitě přeplňovaný šestiválcový dieselový třílitr dalšími dvěma turbodmychadly. Výsledkem je maximální výkon 387 koní a 770 Nm točivého momentu. Sílu přenáší na všechna čtyři kola osmirychlostní automat. Zadní náprava dostala navíc také samosvorný diferenciál. Díky němu se auto v zatáčkách chová lépe. Alpina tvrdí, že X3D zvládne zrychlit z nuly na sto za 4,6 vteřiny.  Ručička rychloměru se podle výrobce zastaví na 265 km/h. Z praxe víme, že benzínové „bavoráky“ umí být pěkně dravé. Alpina X3D však aspiruje na titul dieselové šelmy.

Motor crossoveru má čtyři turba

Kromě dravého motoru nabízí X3D stylové úpravy karoserie. Přední nárazník má nižší a hlubší spoiler s nápisem Alpina. Difuzor zadního nárazníku designéři prodloužili a doplnili jej o čtyři koncovky výfuku. Boční prahy byly zkonstruovány tak, aby ladily s nárazníky. Vícepaprskové disky z lehkých slitin mají standardně velikost 20 palců. Příplatkově však výrobce nabízí obří dvacet dva palců velké „liťáky“. Přístrojový LCD štít s proměnlivou grafikou zdobí modré zbarvení. Ceny a dostupnost prozatím výrobce neohlásil. Jako každý model Alpiny bude i SUV X3D každopádně velmi drahé na jakémkoli trhu.

Foto: Alpina