Amazon Music se rychle dotahuje na Apple Music. Čítá už přes 55 milionů předplatitelů

Trh s hudebními streamingovými službami se ve světě naplňuje čím dál tím více a kde dříve vládlo jedině Spotify se dnes vyskytují i dvě další služby s desítkami milionů odběratelů – Apple Music a Amazon Music. Poslední jmenovaná navíc nabírá momentum a na službu od Applu se rychle dotahuje.

Konkrétně služba patřící pod impérium Jeffa Bezose oznámila, že má už 55 milionů odběratelů. Jedná se tak o meziroční 50% růst v zemích jako Spojené státy, Velká Británie a Japonsko. Ve Francii, Itálii, Španělsku nebo Mexiku se dokonce počet odběratelů za poslední rok zdvojnásobil.

Viceprezident Amazon Music Steve Boom přičítá růst hlavně soustředěnosti na zákazníka – jeho hudební služba tvrdí, že má přes 50 milionů skladeb, tedy zhruba 10 milionů více než Spotify a Apple Music. Především ale Amazon sází na náročné posluchače.

Spotify konvertuje zvuk v nejvyšším nastavení na 320 kb/s, Apple Music na 256 kb/s a Amazon má v základní verzi stejně jako Apple. Není to ovšem tak dávno, co firma miliardáře Jeffa Bezose oznámila, že spouští nadstavbu Amazon Music HD, která dokáže přehrávat až v kvalitě 850 kb/s. Ve verzi Ultra HD slibuje služba dokonce až 3 730 kb/s.

Amazon má oproti Spotify také výhodu, že může svou hudební službu nabízí společně se svými produkty pro chytrou domácnost. Například s koupí Amazon Echo Dot je třicet dní Amazon Music (včetně varianty Amazon Music HD) zdarma.

Co se týče srovnání s uživateli na Apple Music a Spotify, služba od Applu čítá více než 60 milionů platících a Spotify sedí na množství okolo 110 milionů předplatitelů. Je tak jasně vidět, že švédská platforma dominuje, ale boj mezi Apple Music a Amazon Music může být ještě zajímavý.

Zamíchá s trhem ještě TikTok?

Apple Music měla podle posledních dat z června 2019 60 milionů odběratelů a do budoucna chce sázet na společné balíčky s Apple TV+ a Apple News+ nebo na ručně kurátorované texty skladeb. Ač s menším náskokem, Spotify stále drží první místo se 113 miliony platících zákazníků a velkým segmentem pro něj do budoucna budou podcasty.

Kromě skupiny menších hudebních služeb jako Deezer nebo Tidal může s hudebním trhem ještě výrazněji zamíchat chystaná služba od vydavatele sociální sítě TikTok. Konkurovat chce nízkou cenou a chystá se fungovat zatím primárně na asijských trzích.