Čína se zotavuje z epidemie koronaviru. Apple tam už otevřel všechny své kamenné prodejny

Čína o šíření koronaviru až příliš dlouho mlčela, jakmile se ovšem informace o něm dostaly na povrch, poměrně rychle zavedla extrémní opatření. Jejich důsledkem se tamní situaci podařilo dostat pod kontrolu a opět pomalu rozjet byznys. Také Apple postupně otevřel všechny čínské Apple Story.

Prakticky veškeré čínské operace Applu, zahrnující kamenné obchody, firemní kanceláře a kontaktní centra, byly kvůli pandemii COVID 19 uzavřeny. V té době země s 1,4 miliardou obyvatel měla necelých čtyřicet tisíc nakažených novým typem viru přenášeného vzduchem na krátkou vzdálenost. Reálná čísla přitom v daném momentě stále nebyla známa.

Opatření

Už na konci ledna 2020 přesto začaly být aplikovány metody pro zastavení šíření nemoci jako domácí karanténa, snižování produkce, zavírání veřejně přístupných podniků a testování lidí s podezřením nemoci. Ačkoliv se od začátku února počet nakažených zdvojnásobil, hlavním důvodem byl krátký exponenciální skok a objevování nových případů.

Jak ukazovala mapa sledující šíření viru, v únoru 2020 se množství obyvatel s koronavirem v Číně téměř nezvýšilo. Proto se tamní situace do velké míry považovala za úspěšně zvládnutou a život se pomalu vrátil do normálu. Zatímco Apple Story ve Spojených státech se postupně vylidňovaly, ty v Číně se opět zpřístupnily zákazníkům.

V důsledku čínské epidemie koronaviru tam Apple v únoru 2020 prodal až o 60 procent méně iPhonů, než ve stejném měsíci roku 2019 a očekával tak výrazný meziroční propad.

S problémy se pochopitelně potýkala i samotná produkce. Takže i lidé, kteří měli o nový telefon společnosti zájem, naráželi na dlouhé dodací lhůty. Po uvolnění karanténních opatření se nicméně situace v čínských továrnách zlepšovala.

Terry Gou Tai-ming, zakladatatel Foxconnu, který je hlavním partnerem Applu v kompletaci iPhonů, dokonce řekl, že rychlý nárůst produkce předčil očekávání. Spolu s rozšířením koronaviru do světa se ovšem paradoxně projevil výrazně snížený zájem zákazníků mimo Čínu.

Sám Apple ve světě zavedl mechanismy pro zastavení rostoucího počtu nakažených. Rozhodujícími pro byznys byly schopnosti jednotlivých zemí pandemii dostat pod kontrolu. V souvislosti s tím se odložilo představení nového levnějšího iPhonu i nových iPadů a WWDC.

TIP: Apple vytvořil informační aplikaci pro COVID-19.