Extrémní čtyřkolky Arctic Trucks dobývají Antarktidu i Island

Islandská společnost Arctic Trucks se specializuje na přestavby čtyřkolek do extrémních podmínek. Mezi hlavní úspěchy firmy patří cesta na severní magnetický pól s pořadem Top Gear a asistence při výzkumu na Antarktidě. Arctic Trucks mají v portfoliu Hyundai Sante Fe s portálovými nápravami i vylepšené Iveco AT40.

Hyundai Santa Fe Arctic Trucks AT38 2.2 CRDi

Korejská automobilka Hyundai se obrátila na společnost Arctic Trucks kvůli jejím zkušenostem s Antarktidou. Přestavba Sante Fe umožňuje posádce zdolávat náročný terén. Mechanici zastavěli pod karoserii speciální rám, na kterém drží nový podvozek a řízení. Nezávislé zavěšení kol nahradily portálové nápravy. Protože auto nemá redukci, musel úpravce změnit převodové poměry. Rozšířené blatníky částečně schovávají 38“ pneumatiky Arctic Trucks.

Santa Fe na Antarktidě

Posádka Hyundaie Santa Fe AT38 vyrazila na třicetidenní expedici po Antarktidě dlouhou 5800 km. Skupinu vedl Gisli Jónsson, jeden z nejzkušenějších expertů firmy Arctic Trucks. Gisli Jónsson také řídil přestavbu speciálu Sante Fe AT38.

Lidé, kteří mají zkušenosti s Antarktidou, vědí, co dokáže prostřední udělat s technikou. V podstatě se cokoliv a kdykoli může rozbít. Dokonce i masivní stroje. Takto náročnou a dlouhou expedici Antarktidou s teplotami -28 stupňů Celsia ještě nikdo neabsolvoval autem.

Iveco AT40 Arctic Trucks

Terénní Iveco 4×4 bylo upraveno pro islandský státní podnik RARIK, který se zabývá elektrickou energií. Karoserie byla upravena pro použití velkých pneumatik 40×13,5 R17 Pro Comp Extreme. Ty jsou obuty na unikátních discích 17×12 vyrobených speciálně pro tento model. Originální zástěrky kol vyměnil úpravce za robustnější Arctic Trucks.

Za předním nárazníkem se ukrývá naviják Come Up 16 500 lbs. Na předním ochranném rámu jsou instalované přídavné LED světlomety 8,7“ Vision X. Dva palubní vzduchové kompresory umožňují posádce regulovat z kabiny tlak v pneumatikách.

Po přestavbě má auto větší stabilitu, vyšší světlou výšku a lepší přilnavost v blátě i ve sněhu. Zadní nástavba ukrývá mobilní dílnu. Tu dodala společnost Rafnar, která vyrábí především lodě. Pracovníci firmy RARIK budou Iveco AT40 využívat pro servisní výjezdy v terénu.