Francouzský lev s korbou

Vzdálené východní trhy hladoví po užitkových pick-upech. Dobře to ví i koncern PSA, který odhalil tvář své africké terénní vlajkové lodi. Vítr do plachet jí přináší spolupráce se státem vlastněnou Dongfeng Motor Corporation se sídlem v Číně. Spojením jejich úsilí vznikl nový Peugeot Pick Up.

Minulý rok oznámila světu skupina PSA návrat na trh s pick-upy a teď odhalila jeho konečnou podobu. Peugeot Pick je sice novým modelem, ovšem využívajícím už prověřenou starší techniku. Konstrukčně totiž vychází z čínského Dong Fengu Rich, jehož základ lze najít ve starém Nissanu Navara D22.

Jednoduchý základ

Automobilce se daří na trzích jižní Ameriky a Afriky, kde jsou pick-upy velice populární. Zahájení výroby vlastního auta pro tyto země bylo tedy takřka nevyhnutelné. Francouzský automobilový koncern spolupracuje především s japonskou Toyotou, proto bylo překvapením, že nový Pick Up obstarají Číňané.

Podle vyjádření Peugeotu je Double Cab Pick up určen pro zákazníky, kteří si přejí za všech okolností spolehlivý, snadno použitelný pracovní nástroj, s jednoduchou údržbou a umožňující spojit profesní a rodinné aktivity.

Svoje tvrzení podporují základem v podobě žebřinového rámu, tuhé zadní nápravy, čtyřlamelovými pružinami a jednoduchou standardní výbavou čítající například ABS, manuální klimatizaci, rádio na CD/USB, airbagy a zadní parkovací senzory.

Africká expanze

Budoucí majitele chce PSA navnadit ke koupi možností výběru mezi výhradním pohonem zadní nápravy nebo 4×4 s přídavnou redukční převodovkou. Cílovým trhům dominují dieselové motory, proto bude nový Pick Up poháněn čtyřválcovým turbodieselovým agregátem se vstřikováním Common-Rail o objemu 2.5 litru s výkonem 115 koní a točivým momentem 280 Nm.

Samotnou produkci by měl zajistit nově vznikající závod v Tunisku. Z důvodu zaměření na místní trhy by se výrobní kapacita měla pohybovat jen kolem 1200 kusů za rok. Automobilka staví další továrny v severní Africe, přičemž největší z nich je v Maroku.

Po jejím plánovaném otevření v roce 2020 má roční výrobní kapacita dosahovat počtu 200 000 vozidel určených pro Evropu, nicméně zatím nejsou žádné zprávy o tom, které modely to budou.

Návrat historické éry

Vzpomínkový odkaz na historickou éru lze najít na zadních dveřích Pick Upu, kde je vyražený nápis Peugeot, stejně jako to bylo u dnes už historických modelů 504 a 404. Podle oficiální zprávy se Peugeotu Pick Up v Evropě nedočkáme z důvodu nesplnění emisních norem a evropských směrnic.