Amazon odpálil globální kampaň k Amazon Music a zahajuje boj proti dvojici Apple Music–Spotify

Pokud jde o nejsilnější hráče na poli hudebního streamingu, je nutné zavítat do Švédska a Spojených států. Právě severské Spotify a Apple Music se řadí ke špičce, co se týče nabízené hudby a prémiových partnerství s předními světovými umělci.

Mohlo by se i zdát, že je nikdo v dohledné době nemůže dohnat. Že budou soupeřit jen mezi sebou. To by však nesměl existovat Amazon, jedna z nejdravějších firem současnosti.

Ta již delší dobu experimentuje se svými hudebními službami Prime Music a Music Unlimited (dostupná i v Česku).

Ač se obě platformy liší počtem nabízených skladeb a cílovkou, kdy Prime Music je spíše doplňkem pro předplatitele služby Prime a Unlimited Music seriózním tahem do sféry hudebního streamingu, dohromady prakticky tvoří skupinu Amazon Music, respektive potenciální konkurenci gigantům jako Spotify a Apple. A útočnou pozici velmi dobře zakládá.

Streamingové vody by totiž Amazon, který je po Applu druhou nejhodnotnější společností světa s tržní hodnotou přes 900 miliard dolarů, mohl ovládnout zejména díky chytrým reproduktorům Echo.

Nejrůznějších variací tohoto produktu, který je obecně určen pro hlasové ovládání (zejména domácnosti) skrze virtuální asistentku Alexa, se již mělo prodat na několik desítek milionů kusů (přesnější číslo není známé) a Amazon si je síly tohoto produktu velmi vědom. O to víc, když je ideálním doplňkem pro přehrávání hudby.

Podle dostupných dat, které například interpretoval magazín Bloomberg, má být právě přehrávaní hudby nejčastějším požadavkem na Alexu, respektive na reproduktory Echo. A Amazon vidí v hlasových pokynech pro spuštění hudby velký potenciál.

Lze namítat, že Apple Music v kombinaci s HomePodem funguje podobně, nicméně HomePod ještě zdaleka nemá takový dosah jako Echo. I proto, že je násobně dražší.

Čím víc uživatelů, tím víc vydavatelství

Amazon se nyní zaměřuje na jednoduchou úvahu – pokud dokáže na Amazon Music nalákat co nejvíce uživatelů, bude mít ideální pozici pro zisk vydavatelství, která by na službě exkluzivně vydávala hudbu svých umělců. Protože pokud jde o svět streamingu, exkluzivita vítězí. To ví jak Apple Music, tak Spotify. Ostatně o to v minulosti sváděly i velké boje.

Společnost však takticky zatím nezveřejňuje přesná čísla ohledně počtu aktivních, platících uživatelů. Pouze naznačila, že se suma pohybuje v řádech desítek milionů, nicméně nelze očekávat, že je to více než platící základna na Apple Music a Spotify.

Starší cílovka

Zajímavým aspektem pro růst Amazon Music může být i odlišná cílová skupina uživatelů oproti dvou zmíněným službám.

Apple a Spotify, respektive jejich hudební kurátoři, se zaměřují zejména na milovníky hip-hopu a R&B, potažmo popových žánrů, nicméně Amazon klade důraz na starší posluchače se zálibou v tradičnějších žánrech jako jazz nebo country.

V tomto ohledu by Amazon Music mohlo nasbírat velké množství uživatelů, kteří by ocenili exkluzivní vydání svých oblibených umělců.

Boj začíná

Zcela jistě se z Amazon Music nestane do pár měsíců globální standard pro poslech hudby, ale potenciál k tomu má. Ať už díky zmíněným bodům, tak i obrovskému množství peněz, kterými disponuje.

Veledůležitým prvkem bude i marketing a první velký krok udělal v minulosti, kdy vypustil první globální kampaň k Amazon Music.

V debutovém spotu se klade důraz na hlasové ovládání hudby, které je provedeno v animovaném pojetí, přičemž hlavní náplní je úspěšná skladba All the Stars od rappera Kendricka Lamara a zpěvačky SZA.

Společnost Amazon

Amazon je internetový maloobchodní gigant, který se stal jednou z nejúspěšnějších a nejznámějších firem na světě. Společnost Amazon byla založena v roce 1994 jako internetové knihkupectví, ale od té doby se rozšířila na prodej téměř všech možných druhů výrobků. Nyní je největším internetovým tržištěm na světě a také jednou z nejhodnotnějších společností na světě.

Amazon působí na několika kontinentech, včetně Severní Ameriky, Evropy, Asie a Austrálie. Společnost se může pochlubit působivou sítí realizačních center, skladů a dalších zařízení, která jí umožňují rychle vyřizovat objednávky a odesílat výrobky zákazníkům.

Standartní doba dodání zboží z Amazonu do ČR se pohybuje v rozmezí od 4 do 8 pracovních dnů. Zákazník si samozřejmě může připlatit za rychlejší dodání. Další eshopy mají dobu dodání mnohem delší. Například Shein doprava má také dvě kategorie a standardní dodání je od 7 do 15 dnů.

Úspěch společnosti Amazon je z velké části dán jejím inovativním přístupem k elektronickému obchodování. Neustále vyvíjí nové produkty a služby, které zákazníkům usnadňují nakupování. Amazon je průkopníkem konceptu objednávání na jedno kliknutí, který umožňuje zákazníkům nakupovat zboží téměř okamžitě jediným kliknutím.

Využívají také pokročilou umělou inteligenci a algoritmy strojového učení, které jim umožňují doporučovat zákazníkům produkty na základě jejich předchozích nákupů.

Kromě internetového obchodu nabízí společnost Amazon také řadu dalších služeb, například Amazon Web Services, Amazon Prime a Amazon Prime Video. Amazon Web Services poskytují cloudové služby pro podniky, zatímco Amazon Prime nabízí svým členům řadu výhod, jako je dvoudenní doprava zdarma a přístup ke streamovanému videu. Služba Amazon Prime Video umožňuje zákazníkům sledovat filmy a televizní pořady na vyžádání.

Amazon je také významným hráčem v oblasti digitálních médií. Vlastní Audible, oblíbenou službu na prodej audioknih, a také Amazon Music a Amazon Video. Amazon také vyvinul vlastní službu streamovaného videa Amazon Prime Video, která má konkurovat službám Netflix a Hulu.

Celkově lze úspěch společnosti Amazon přičíst jejímu inovativnímu přístupu k elektronickému obchodování a jejímu závazku poskytovat zákazníkům vynikající nákupní zážitek. Díky rostoucímu počtu služeb a odhodlání poskytovat kvalitní produkty zůstane společnost Amazon jistě lídrem v oblasti internetového maloobchodu i v příštích letech.

Co je to Apple Music?

Apple Music je streamovací hudební služba vytvořená společností Apple Inc. Nabízí předplatitelům přístup k více než 60 milionům skladeb a také k vlastním rozhlasovým stanicím, exkluzivnímu obsahu a redakčním doporučením. Služba Apple Music byla spuštěna v červnu 2015 jako konkurent populárních streamovacích služeb, jako jsou Spotify, Google Play Music a Tidal.

Služba zahrnuje přístup k celé knihovně Apple Music, kterou tvoří více než 60 milionů skladeb od různých umělců. Předplatitelé si mohou vytvářet a přizpůsobovat seznamy skladeb, poslouchat rozhlasové stanice, jako je Beats 1, a získat přístup k exkluzivnímu obsahu, jako jsou rozhovory s umělci a záběry ze zákulisí. Apple Music navíc poskytuje doporučení skladeb, alb a playlistů přizpůsobených individuálnímu vkusu každého uživatele.

Na rozdíl od jiných streamovacích hudebních služeb obsahuje Apple Music také sociální složku. Předplatitelé mohou sledovat své přátele, oblíbené umělce a tvůrce hudby a zjistit, co poslouchají. Kromě toho mohou uživatelé sdílet hudbu a playlisty s přáteli a komentovat playlisty jiných uživatelů.

Služba Apple Music je k dispozici na zařízeních se systémem iOS a Mac a také na zařízeních se systémem Windows a Android prostřednictvím aplikace Apple Music.

Pro hudební fanoušky nabízí Apple Music vynikající a komplexní streamovací službu. Díky rozsáhlé knihovně, personalizovaným doporučením a sociální složce je služba skvělou volbou pro milovníky hudby všeho druhu.

Společnost Spotify

Spotify je digitální služba pro streamování hudby, která poskytuje přístup k milionům skladeb, alb a interpretů z celého světa. Je to jedna z nejoblíbenějších streamovacích služeb, která uživatelům nabízí přístup k rozsáhlé knihovně hudby a exkluzivním playlistům a obsahu od umělců. Služba Spotify je dostupná na počítačích i mobilních zařízeních, takže přístup k hudbě je snadný odkudkoli.

Spotify nabízí řadu funkcí, které usnadňují a zpříjemňují streamování hudby. Umožňuje uživatelům vytvářet personalizované seznamy skladeb podle oblíbených interpretů a žánrů a také poslouchat kurátorské seznamy skladeb od hudebních odborníků. Služba také nabízí jedinečnou funkci Discovery, která navrhuje novou hudbu na základě historie poslechu uživatele.

Spotify obsahuje také sociální aspekt, který uživatelům umožňuje sledovat své přátele a zjistit, co poslouchají. Nabízí také řadu exkluzivního obsahu, jako jsou rozhovory s umělci a exkluzivní skladby. Uživatelé si navíc mohou předplatit prémiové služby a získat tak přístup k dalším funkcím, jako je vyšší kvalita zvuku a možnost ukládat hudbu offline.

Spotify je neuvěřitelně populární streamovací služba, která nabízí širokou škálu hudby a obsahu pro všechny typy posluchačů. Je to skvělá volba pro ty, kteří hledají novou hudbu, nebo pro ty, kteří chtějí jen poslouchat své oblíbené skladby. Díky rozsáhlé knihovně, exkluzivnímu obsahu a funkcím, jako je Discovery a integrace sociálních sítí, Spotify jistě potěší všechny milovníky hudby.