Honda CR-V v novém. Má sedm míst a hybridní pohon

Japonská automobilka Honda představí na autosalonu v Ženevě úplně nové CR-V. Výrobce slibuje kvalitnější materiály, více prostoru a sedmimístnou verzi. Přepracovaný podvozek má zlepšit jízdní vlastnosti na silnici i v terénu. Poprvé se u SUV od Hondy objeví také hybridní pohon.

Ve jménu aerodynamiky

Karoserie nového CR-V osloví především širokými podběhy kol, designovou maskou, ostřejší linií kapoty a charakteristickými předními světlomety. Konstruktéři se zaměřili na aerodynamiku. Té je podřízen tvar spodního krytu motoru, nárazníků, předních sloupků i dveří.

Ke snížení spotřeby paliva a odporu vzduchu přispějí aktivní čelní mřížky masky. Interiér hostí horizontálně uspořádanou palubní desku, dva sedmipalcové dotykové displeje a jednoduchý panel regulace klimatizace, umístěný uprostřed. Ve středové konzoli lze najít úložnou schránku se třemi režimy nastavení. Návrháři také upravili umístění ovládacích prvků.

Programovatelné páté dveře

Vlajkové SUV Hondy je větší, širší a má delší rozvor než jeho předchůdce. Objemově narostl také zavazadlový prostor. Ten nabídne větší hloubku, šířku a délku. Zadní dělené sedačky (60:40) jde jednoduše sklopit do roviny. Elektricky ovládané páté dveře bude možné naprogramovat na určitou výšku otevření.

Honda CR-V bude poprvé nabízená v sedmimístné variantě. Výrobce deklaruje dostatek prostoru pro cestující ve třetí řadě a 101 stupňový úhel opěradla vůči sedadlu. Nízko položena vstupní hrana usnadní nastupování dozadu.

Bez standardní převodovky

Poprvé se u SUV od Hondy objeví hybridní pohon. Vícerežimový elektronicky řízený systém (i-MMD) se skládá z dvoulitrového benzínového motoru i-VTEC a dvou elektromotorů. Pohonná jednotka využívá ekologičtější Atkinsonův pracovní cyklus.

Technologie i-MMD nepotřebuje standardní převodovku. Technici sem zastavěli kompaktní jednotku s pevným převodovým poměrem. Výhodou přímého spojení komponentů je hladký přenos točivého momentu.

Připraveno do terénu

Do nabídky se dostala i přeplňovaná „patnáctistovka“ VTEC Turbo. Ta bude spolupracovat se šestirychlostním manuálem nebo s variátorem CVT. Obě verze CR-V nabízí Honda volitelně s pohonem 4×4. Ke zvýšení terénní průchodnosti čtyřkolek přispěje světlá výška 208 mm.