Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi 4×4 – Fešák s německou stopou

Sebevědomější SUV snad Čech neviděl. Z reklamy řve: „Tucson je král, Tucson tu teď vládne“. Je ho všude plno. Jenže co na to řeknou Kia Sportage, Nissan Qashqai, Volkswagen Tiguan, Ford Kuga a další? Jedno musí Tusconu závidět, a to naprosto parádní design.

Peter Schreyer má dnes určitě radost. Slovutný německý designér, který stojí mimo jiné třeba za Audi TT, spolupracoval v roce 2015 na v současnosti asi nejhezčím autu od Hyundai. Jihokorejská automobilka má v německém Rüsselsheimu vlastní evropské designové centrum.

Hyundai Tucson

Stačí se podívat na masku. Dominantní šestiúhelníkový chladič a velké, horizontálně orientované přední světlomety vypadají neskutečně dravě. Jako by už designérský tým vybízel k okamžité akceleraci. Zadní partie vlivem chytře zakrouceného nárazníku nepůsobí na kompaktní SUV masivně, perfektně tu vynikne příplatková dvojice chromovaných koncovek výfuku. Můj naprosto nejoblíbenější detail jsou asymetricky tvarované lemy blatníků, které dávají autu pomyslnou rychlost, i když je zaparkované.

Menší, zato rozvernější

Tucson je několikanásobně pohlednější než starší ix35 a působí mnohem rozverněji než Santa Fe. To je ale úplně jiná třída. Oproti většímu bratrovi je Tucson o tři centimetry užší a přes dvacet centimetrů kratší. Do kufru lze naskládat 488 litrů zavazadel. Tedy asi o stovku méně než v případě Santa Fe.

S tím je nutné počítat. Interiér hraje na umírněnější notu, asijské křivky ani pod rukou německého designéra nevymizely, ale kdo neobjedná dvoubarevnou kombinaci, ten se bude uvnitř trochu nudit. Vzadu pozor na hlavu, svažující se karoserie bere prostor vyšším cestujícím. A pokud je řidič nebo spolujezdec vpředu obdarovanější postavy, můžou vzadu tlačit kolena. Tucson opravdu není Santa Fe.

Vrcholný diesel má sílu

Dvoulitrový řadový čtyřválec pod kapotou nabídne poctivých 136 kW tedy 186 koní. Leckdy se chová nepředvídatelně a lehce cuká, když ale obstarává dálniční rychlost nebo klidnou jízdu venkovem, dá se na něj spolehnout. Jednotka je jinak velmi živá, dovolí řidiči s autem zacházet bez předchozího rozmýšlení, zda to či ono předjetí nebo stoupání zvládne.

A je zároveň kultivovaná při nižších rychlostech. Spotřeba se pohybuje mezi šesti a půl až sedmi litry, tedy přes půl litru nad udávaným průměrem. Systém kontroly trakce v zatáčkách supluje samosvorný diferenciál. Hyundai Tucson je nejen stylový fešák.

Základní technické údaje:

Motor: vznětový řadový čtyřválec

Objem: 1995 cm3

Výkon: 136 kW (185 k) při 4000 ot./min

Točivý moment: 400 Nm při 1750–2750 ot./min

Max. rychlost: 185 km/h

Zrychlení 0 na 100 km/h: 12 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 7,4 / 5,4 / 6,1

Provozní hmotnost: 1690–1854 kg

Rozměry: 4475 x 1850 x 1645 mm

Rozvor: 2670 mm

Objem zavazadlového prostoru: 488 l / 1478 l