Největší automobilový gigant v Indii se chystá dobýt tamní trh s utilitárními auty. Tata Motors vlastní britský Jaguar Land Rover. Automobilka využije západní technologie k výrobě prémiového sedmimístného SUV. Indické H7X nabídne moderní zpracování a nízkou pořizovací cenu.
Zezadu se podobá Discovery
Britský základ
Indická automobilka Tata Motors nedávno ukázala prémiové pětimístné SUV na výstavě v Dillí. Model H5X začne brázdit silnice na přelomu let 2018 a 2019. Indové také potvrdili sedmimístné utilitární auto. Název H7X však zatím nebyl oficiálně oznámen. Nové SUV převezme platformu Land Roveru Discovery Sport (L550).
Sedmimístná verze se nebudu moc lišit
Plánové rozšíření rodiny
H7X uvede filosofii designu Impact Design 2.0. Kromě SUV představí automobilka během dvou let prémiový hatchback a střední sedan. Ty budou mít dieselový dvoulitr z Jeepu Compass. Luxusní SUV se sedmi místy bude soupeřit na indickém trhu s Hondou CR-V, Toyotou Fortuner a Fordem Endeavour.
Otec a syn
Pod kapotu luxusní Taty zastaví dělníci dvoulitrový turbodiesel Multijet. Motor bude naladěný na 170 koní při 3750 otáčkách za minutu. Maximální sílu 350 Nm poskytne při 1750 otáčkách. Řazení zajistí šestistupňový manuál nebo devítistupňový automat ZF. Nezávislé zavěšení všech kol a technologii Terrain Response dostane H7X od Land Roveru.
Land Rover Discovery Sport Auto převezme technologie Land Roveru
Indické SUV se pochlubí následujícími vlastnostmi a výbavou.
Třísměrné přední mlhovky |
LED světla s denním svícením |
Vysoká světlá výška |
Sedmimístné provedení |
Platforma LR Discovery Sport |
Dotykový infosystém |
Konektivita iOS, Android |
Zadní parkovací kamera |
Zadní parkovací senzory |
ABS s EBD a brzdovým asistentem |
ESP a kontrola trakce |
Technologie Terrain Response LR |
Díky britské platformě Land Rover L550 nabídne auto lepší ovladatelnost, dynamické jízdní vlastnosti a větší možnosti pro jízdu v terénu. Sedmimístná verze převezme některé designové prvky pětimístného modelu H5X. Půjde například o tvar blatníků, C sloupek, šikmou střechu a široké zadní sklo. Vzadu očekáváme sportovní nárazník, střešní křídlo a kouřová zadní světla.
Cenou proti konkurenci
Ani kabina se nebude příliš lišit. Vzadu přibydou dvě místa navíc. Cestující v každé řadě sedadel se dočkají vlastních výdechů ventilace. Palubní desku zahalí designéři do kůže. Středový dotykový displej infosystému zase poskytne integrované mobilní aplikace.
Zahájení prodeje H7X čekáme do roku 2020. Cenu tlačí Indové dolů, jednoznačně kvůli konkurenceschopnosti. V základu má auto stát od dvou milionů rupií (635 000 Kč) do dvou a půl milionu rupií (795 000 Kč).
Foto: Tata Motors, Rushlane.com, Land Rover