Mark AR – je svět připraven na virtuální graffiti?

Vývojáři aplikace Mark AR, která je označována jako “první sociální platforma s rozšířenou realitou na světě“, se pokoušejí vytvořit dobrou verzi tohoto systému a stále hledají způsob, jak se těmto špatným věcem vyhnout.

Svět, který je plný neviditelných graffitů – stačilo by si jen otevřít aplikaci, namířit telefonem na zeď a prázdná omítka se stane plátnem.

Kresba kdekoli

Vytváření umění pomocí digitálních sprejů a šablon, kdy by systém rozšířené reality trvale ukládal toto umístění a vytvářel iluzi skutečného pouličního umění. Tak zní představa.

Pokud tuto aplikaci budou mít přátelé nebo sledující, mohou obraz najít na mapě a přijít se na něj podívat. A je už jedno, jestli se kresba bude nacházet na dveřích kamaráda nebo na stěně místního obchodu.

Mark AR je jeden z prvních projektů postavených na Google Persistent Cloud Anchors. Aplikace je vytvořená mobilním vydavatelem iDreamSky a vývojářem Subway Surfers Sybo.

Aplikace byla představena minulý týden v New Yorku, kde si návštěvníci mohli půjčit telefon, stáhnout si tuto aplikaci a prohlížet si profesionální umělecká díla nebo si vytvořit vlastní.

Sprej nebo šablony

Talentovaní umělci mohli používat sprej, všichni ostatní si mohli vybrat ze sady šablon s motivem komiksu. V budoucnu by však uživatelé mohli vytvářet vlastní šablony ve Photoshopu a ty poté použít v aplikaci.

Tvůrci Mark AR plánují další výstavy a poté plánují aplikaci otestovat v jednom městě.

Při spuštění má aplikace fungovat jako Facebook. Uživatelé se budou přihlašovat pod skutečnými jmény, pravděpodobně prostřednictvím vlastního Facebooku. Když budou vytvářet nějaké dílo, budou moct sdílet svou polohu s přáteli.

Platforma ARCore společnosti Google ukládá polohu pomocí GPS a zachycuje detaily v prostředí, aby je mohla použít jako kotevní body. Když bude někdo sdílet své dílo, zobrazí se na mapě miniatura.

Pokud to místo dotyčný navštíví a nasměruje telefon na místo zobrazené v miniatuře, tak uvidí obrázek, který uživatel vytvořil.

Panují zde však obavy

Existuje však mnoho potenciálních technickým problémů, protože Cloud Anchors je stále velmi nový. Jedná se o sociální témata – jako je sdílení, soukromí a zneužívání. Pokémon Go, první úspěšná hra AR, zvedla svůj podíl na neočekáváných otázkách.

Měli by lidé být schopni chytit pokémona v muzeu holocaustu? Ne. Mohlo by být nezákonné umisťovat digitální značku do skutečného domu osoby bez povolení? Nejasné. Měli by se tvůrci aplikací obávat, že se jejich uživatelé dostanou do rybníků? Zřejmě. (Mimochodem ano, všechny tyto věci se staly.)

Mark AR čelí těmto problémům a komplikacím při spuštění kreativní platformy, kde může kdokoli nahrát obsah. Jsou také jedním z prvních, kdo se pokouší spustit tento druh sítě jako produkt hlavního proudu. Ačkoli společnost Microsoft bude čelit podobným problémům se svou hrou AR Minecraft Earth, což společnost uznává.

Omezení díky jménu

Tvůrci Marka AR berou nějaké pokusy od Pokémon Go – chystají se do geofence fyzických prostorů, jako jsou pomníky, mimo hranice. A doufají, že politika skutečného jména omezí lidi, aby neuráželi svými obrázky druhé.

„Protože zde neexistuje anonymita, můžeme kontrolovat, co lidé dělají,“ říká generální ředitel Sybo. (Není ale jasné, jestli je to pravda – Facebook čelil opakovaným problémům s uzavřenými skupinami, které se věnují výměně pornografie bez souhlasu nebo ponižování žen nebo imigrantů.)

„Pracujeme na najmutí týmu pro moderování člověka a také spolupracujeme s několika technologickými společnostmi, abychom zajistili rozpoznávání obrazu, abychom poskytli druh moderovaného strojového učení, abychom jen velmi rychle procházeli některými obrázky.“

Virtuální realita nedokáže činit sofistikovaná rozhodnutí o moderování a lidské týmy jsou často přepracovány a někdy traumatizovány neustálým zobrazováním hrozného obsahu.

TIP: Virtuální graffiti by mohlo být dostupné po celém světe, například v městě Milan nebo také Hallstatt. Jak před cestou zřídit pojištění online cestovní nebo také celoroční cestovní pojištění?