Mobilní billboardy se budou každý týden měnit

Na počátku byla otázka: Jak nejlépe oslovit voliče Cesty změny? Má smysl vyhazovat velké peníze, abychom si dokázali sílu svých argumentů? Má smysl, aby se na každém nároží, dívaly na občany z plakátů sterilní úsměvy politických hvězd? Řešení nepřišlo ze dne na den, ale jako výsledek týmové diskuse. Za voliči se nevydají americké kamióny, ani dvoupatrové britské autobusy, ale automobily, které jsou lidem blíž a mohou lépe předat hlavní volební vzkazy.

Za čtrnácti hatchbacky Mazda 323 se zapojí konstrukce s mobilními billboardy o velikosti 180 centimetrů, které budou jezdit po krajích. Divizi dodávek doplní navíc dvě vozidla, která pro kampaň nabídlo hnutí Nezávislí (NEZ). Všechna vozidla budou polepena samolepkami.

TIP: Komu patří kód banky 0300, jaké povinnosti má plátce DPH a kde najít nejlépe placené práce?

„Chceme být všude, kde můžeme oslovit naše voliče. Klasické billboardy normální lidi neoslovují,“ říká volební manažerka Monika Beňová, která má na starosti zajištění vozidel. V posledních dnech před zahájeném kampaně měla Monika hlavu v pejru. „Mobilní billboardy se budou každý týden měnit, na jedné straně bude naše číslo, tedy dvanáctka, a fotografie předsedy Jiřího Lobkowicze. Na druhé budeme střídat aktuální témata,“ upřesňuje Beňová.

V průběhu času, který zbývá do konečného výsledku voleb, uvidí lidé na cestách pět různých typů billboardů Cesty změny, které reagují na aktuální společenské problémy země. „Myslíme si, že jsme zvolili kampaň, která tu v Čechách dosud nebyla,“ soudí Borek Severa, šéf volebního štábu, který se rozhodující měrou podílel na výsledném efektu. „Je to kampaň rychlá, flexibilní, vtipná – a myslím, že je i chytrá,“ podotýká Jiří Lobkowicz, předseda CZ. Volební manažerka Beňová si pochvaluje, že se jí podařilo i v tomto případě stáhnout o kousek níž finanční rozpočet, který měla k dispozici. „Ušetřila jsem 167 000 korun z celkového miliónu,“ říká.

Svými vozidly do mlýnice kampaně přispěly i dvě vozidla hnutí NEZ, kterému šéfuje Jiří Horák, bývalý brněnský starosta a číslo 2 na kandidátce Jihomoravského kraje. Svá vozidla již vyzkoušeli dříve v jiných kampaních a jsou na ně patřičně pyšní. Auta mají i svůj vlastní elektrický agregátor, nahoře na střeše trůní oranžový majáček, po stranách mohou diváci sledovat videoklip a na dveřích si přečíst nápis: „Politické hnutí Nezávislí podporuje Cestu změny!“. Samolepky CZ podplňují samolepky Nezávislých. Heslo Nezávislých, které bude jezdit, zní: „Buďme Nezávislí, ale odpovědní; nezklameme důvěru voličů, jak to dosud učinili všichni ostatní, volme Cestu změny!“