Moderna v krabici. Mercedes ukázal nové 'géčko'

Německá automobilka Mercedes-Benz vypustila do světa novou verzi své terénní legendy. Inovované ‚géčko‘ představil výrobce na autosalonu v Detroitu. Tradiční krabicový vzhled zůstal, ale uvnitř se odehráli velké změny. Které novinky s sebou přivezl přepracovaný Gelandwagen?

Očekávané změny

Ačkoli výrobce poodhalil některé novinky už dříve, celou parádu si mohli zájemci a fanoušci prohlédnout až u jeho představení. Přední tuhou nápravu nahradili konstruktéři nezávislým zavěšením. Naštěstí má nový G-wagen stále přídavnou redukční převodovku a uzávěrky všech tří diferenciálů. To ovšem naznačily už dříve také špionské fotografie.

Větší krabice

Design se nezměnil. Řidiči Mercedesu třídy G budou pořád jezdit v krabici. Oproti minulé generaci je delší o 5,3 centimetrů a širší o necelých 12,2 centimetrů. Tím konstruktéři dosáhli tolik očekávaného zvětšení vnitřního prostoru. Cestující mají více místa pro svoje nohy, ramena i lokty. A to i vzadu. Tam si můžou pasažéři užít o skoro patnáct centimetrů svobody navíc.

Redukční dieta

Interiér působí luxusněji. Palubní deska nabízí o něco víc luxusu a sex-appealu. Výrobce nezapomněl na masivní madlo pro jízdu v terénu a tradiční tlačítkové ovladače uzávěrek. Pro cestující jsou připraveny luxusní sedačky.

Navzdory větší karoserii „géčko“ zhublo o 170 kg. Výrobce použil na jednotlivé komponenty vysoce pevnostní ocel a hliník. Konkrétně na těle auta převládá ocel, zatímco blatníky, dveře a kapota jsou vyrobeny z hliníku.

Skalní předpoklady

Terénní legendu montují dělníci v Rakousku, ve Štýrském Hradci. Pod kapotou bije dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,0 litru, známý z modelu G500. Celkový výkon 422 koní a točivý moment 610 Nm přenáší na kola devítirychlostní automat.

Základ třídy G zůstává tedy stejný. Rám, čtyřkolka, redukce a uzávěrky. Přední zavěšení typu dvojitý lichoběžník zlepší jízdní vlastnosti na silnici. Milovníky offroadu to pravděpodobně znepokojí. Modernizací prošlo také řízení. Zásadní změnu lze najít vpředu, nové přední lampy využívají technologii LED.

S počítačem za dobrodružstvím

Výrobce tvrdí, že terénní vlastnosti nového Gelandwagenu jsou ještě lepší. Na počítači lze najít nový režim „G“. Ten se specializuje na nastavení pro jízdu v terénu. Tehdy auto redukuje otřesy, upraví citlivost škrtící klapky i řazení. To kvůli lepšímu ovládání. Řídicí jednotka aktivuje režim automaticky při zařazení redukce nebo uzavřením jednoho z diferenciálů.