Monstrózní Jeep Wrangler má šest kol a parní motor

Extrémní přestavby jsou především doménou Rusů. Jeep Wrangler Unlimited z Pensylvánie však předčí kdejakou šestikolku. Lokomotiva na kolech má parní motor a vlakové píšťaly. Co dalšího Jeep Wrangler nabízí svým majitelům?

Silnější než hasičské auto

Nový Wrangler už klepe na dveře. Extrémní Jeep z roku 2008 ale taky stojí za pozornost. Auto se jmenuje Loco Hauk a je dílem studia Hauk z Chambersburgu. Šestikolku pohání parní vidlicový čtyřválec 1,6 litru. Motor spolupracuje se šestistupňovým manuálem.

Tři vodní čerpadla dodávají „palivo“ z 208 litrové vodní nádrže. Pára vyvine tlak až 69 barů. To je zhruba trojnásobek tlaku v hadici požárního auta. Vše udržuje v chodu šest baterií a šest elektromagnetických spínačů.

Divoká atmosféra

Loco Hauk 6×6 má víceprvkové zavěšení, vinuté pružiny o průměru 10 cm a tlumiče FOX. Monstrózní lokomotiva je obuta na šesti ocelových discích s pneumatikami Pit Bull Rocker. Přední a zadní diferenciál D60 dodává firma TeraFlex. Prostřední náprava je od Fordu. Jeep má divokou atmosféru i uvnitř.

Interiér lokomotivy ze staré školy je zdobený pozlacenými doplňky. Uprostřed má své místo manometr z devatenáctého století. Moderní jsou tady pouze kožená sedadla a audiosystém Kicker. Parní motor ve Wrangleru není nejvýkonnější ani nejpraktičtější řešení. Na plnou nádrž ujede auto jen 1,6 – 2,4 kilometru rychlostí 48 – 56 km/h. Rozhodně ale jde o nejoriginálnější přestavbu.