Mitsubishi Eclipse Cross – Trochu SUV, trochu kupé

Mitsubishi vstoupilo do druhé stovky let své existence charismatickým crossoverem s poněkud složitějším názvem. Slovíčko Eclipse odkazuje na sportovní geny japonské automobilky. Cross vyjadřuje její orientaci na terénní vozy 4×4. Co Mitsubishi Eclipse Cross nabízí svým řidičům?

Suché silnice a podzimní atmosféra s barevnými listy stromů doprovázeli první jízdní zkoušky důležité novinky se třemi diamanty na kapotě. Mitsubishi ho považuje za prvního reprezentanta nové generace svých vozů. Kromě moderního designu nabízí i možnost hybridního pohonu.

Když Mitsubishi, tak čtyřkolku

Japonská automobilka se tradičně orientuje na modely SUV a pohon 4×4. Bezmála polovina všech jeho prodaných aut v Evropě jsou právě čtyřkolky. Novinkový Eclipse Cross se v současné nabídce Mitsubishi vklíní mezi menší ASX a větší Outlander.

Přičemž vnějšími rozměry i prostorností interiéru se blíží spíš druhému jmenovanému modelu. Stylem ale překonává oba průběžně omlazované modely tak o pět let. Říká se, že auta se prodávají hlavně přes oči, tedy spíš emocemi, které už při prvním pohledu vyvolávají. Eclipse Cross si v tomto „předmětu“ zaslouží hodnocení za jedna.

Moderní vnější dynamický design podtrhuje odvážné rozdělení zadního skla „světelnou trubicí“ navazující na vypoulené zadní svítilny. Designéři Mitsubishi jako by si tento prvek vypůjčili od krajanů, kteří navrhovali tvary předešlé generace Hondy Civic. Co na tom, celkové proporce se povedli, z auta je navíc dobře vidět i dozadu.

Japonci dohánějí evropské interiéry

Eclipse Cross patří mezi reprezentanty nové mladé japonské designové školy, ze které vypadávají povedené interiéry. Stylem už se začínají srovnávat s úspěšnými evropskými modely. Ostatně provedení obrazovky infotainmentu na vrcholu palubní desky připomíná modely BMW, ovládací touchpad na středovém tunelu zase Lexus.

I z této podobnosti je znát péče, jakou Mitsubishi věnovalo svému nejnovějšímu modelu. Nový infotainment přeskočil ty v modelech ASX a Outlander ne o jednu, ale rovnou o dvě generace. Má intuitivní dotykové ovládání a dostatečně rychlou odezvu.

Ve výbavě Eclipse Cross se objevují moderní prvky výbavy jako jsou head-up displej na výsuvném sklíčku pod čelním sklem, hbitý systém vypínání motoru start-stop, laser, kamery i radary pro různé jízdní bezpečnostní systémy.

Podprůměrný zavazadelník

Jestli něčím japonská novinka nepotěší českého řidiče bude to nejspíš menší zavazadlový prostor. Výrobce uvádí jeho základní objem 341 – 448 litrů. Rozpětí umožňuje šikovná zadní posuvná lavice. Český importér vozů Mitsubishi ale umí zdejší touhu po velkém kufru uspokojit speciální úpravou zavazadlového prostoru.

Mitsubishi Eclipse Cross dostalo o víc než polovinu pevnější ocel pro rám karoserie v porovnání s jeho stávajícími SUV modely, což se projevilo nejen na vylepšené pasivní bezpečnosti vozu, ale i na jízdních vlastnostech auta. Vyšší těžiště auta sice přináší znatelné náklony v zatáčkách, které krotí řidičské vášně do zatáček, ale i tak se v nich cítí podvozek Eclipse Cross převzatý z modelu Outlander celkem jistě.

Nejdřív benzín, pak diesel a hybrid

Eclipse Cross oficiálně vstoupil na český trh v lednu 2018. Už od konce roku 2017 ale Mitsubishi přijímala objednávky. V nabídce je přeplňovaný benzínový motor 1,5 s výkonem 120 kilowatů, tedy 163 koní, který lze kombinovat se šestistupňovou manuální převodovkou nebo s osmistupňovým automatem s proměnlivým převodem (CVT).

Ten je jako vrcholná technická verze nabízen i s elektronickým pohonem 4×4. Systém se automaticky přizpůsobuje jízdním podmínkám a rozděluje výkon mezi přední a zadní nápravu podle potřeby. K dispozici jsou i tři naprogramované pohonné režimy, a to Auto (automatický), Snow (sníh) a Gravel (štěrk). Na podzim 2018 nabídku doplnil modernizovaný diesel 2,2 DiD.

Spotřebu zkrotí ECO režim

Benzínový motor se ustálil na relativně vysoké spotřebě mezi osmi a devíti litry. Snížit se dá stiskem tlačítka ECO, které výrazně omezí výkon auta, ale zároveň srazí spotřebu o dobré dva litry dolů. Chybí zde ale kompromisní režim typu Komfort, který by tolik neuškrtil výkon, ale byl úspornější než standardní dynamické nastavení.