Přes 2,3 miliardy korun za rok 2019. Apple bere charitativní pomoc jako jednu ze svých hlavních misí

Apple je známý tím, že často přispívá finančními částkami na různé charitativní iniciativy napříč celým světem. Zpravidla se tak děje, když danou oblast sužují katastrofální přírodní vlivy typu požáry (viz Austrálie), povodně nebo zemětřesení, s nímž se hojně potýká i Kalifornie, domovský stát Applu. Nehledě na to, že měla firma přispět i na obnovu ikonické katedrály Notre-Dame v Paříži.

Samotný Tim Cook, výkonný ředitel Applu, se v minulosti nechal několikrát slyšet, že většinu svých úspor chce do konce svého života věnovat na charitu a naplnit poslání společnosti, aby „svět opustila v lepší kondici, než v jakém jej našla“.

Málokdo ale ví, že k pomoci druhým jsou v Applu podprahově vyzývání i zaměstnanci, což je případem i Jaz Limos, manažerky návštěvnického centra Apple Parku.

Neziskovka Saints of Steel

Její příběh odhalil Apple v novém oficiálním článku, v němž popisuje její krok k založení neziskové organizace Saints of Steel, pod kterou provozuje i vlastní dobrovolnický barber shop. Právě tato iniciativa, jež je dostupná například v San Francisku, Los Angeles, Las Vegas, New Yorku nebo Havaji, patří mezi klíčové body, do kterých Apple „investuje“ přes svou darovací platformu Benevity.

Během prvního roku vzniku byla tato organizace plně zajištěna finančními dary od různých dobrovolníků a darů od Applu. Zhruba 80 procent darů Saints of Steels v debutovém roce zajistila platforma Benevity, přičemž 74 procent z tohoto objemu obstaral samotný Apple.

Jen v roce 2019 se pak v charitativních účelech angažovalo téměř 21 tisíc zaměstnanců a darovalo přes 42 milionů dolarů.

Vzhledem k tomu, že Apple jakýkoliv finanční dar ze stran jeho pracovníků dorovnává stejnou částkou a přispívá i 25 dolarů na hodinu každému dobrovolníkovi z jeho zaměstnaneckých řad, jen za loňský rok putovalo od firmy Tima Cooka prostřednictvím pracovníků přes 100 milionů dolarů (zhruba 2,3 miliardy korun) na dobročinné účely a pomoc všem, kteří ji nutně potřebují.

V Applu mají misi pro změnu světa k lepšímu. Zaměstnanci jako ztělesňují tuto kulturu tím, že darují každý den. Sdílí hlubokou oddanost lokálním komunitám a dělá to, co přinese více dobra.