Původní Ford Bronco je zpět

ford_bronco

Zatímco svět netrpělivé očekává novou generaci Fordu Bronco, úpravce Icon 4×4 z Jižní Kalifornie představil původní verzi v omlazené podobě. Old School BR vychází z originální předlohy, která se vyráběla mezi léty 1966 a 1967. Pod kapotou nechybí masivní pětilitrový osmiválec s výkonem 432 koňských sil.

Základem auta je ocelové šasi spojené se zakázkovými nápravami Dynatrack. Odpružení zajišťuje kompletní podvozek od firmy Fox Racing. Old School BR přijíždí na hliníkových „osmnáctkách“ s originálními pokličkami a pneumatikami BF Goodrich. Velká kola schovávají moderní kotoučové brzdy Brembo.

Slyšeli jste o pronájmu Beast? Můžete si pronajmout Teslu přímo na ulici. Neváhejte použít slevový kód RU1RW5CPUU a stáhnout aplikaci zde >

Panely karoserie patří originálnímu Fordu Bronco. Majitel firmy Jonathan Ward pečlivě studoval všechny tři původní výbavové stupně, tedy verze Sport, Explorer a Ranger. Od každého vybral ty nejlepší díly. Zvolené komponenty pak pracovníci Iconu kompletně zrestaurují.

Firma pro Bronco dokonce licenčně vyrábí masku chladiče a nárazníky. Světlomety v tradičním designu doplňuje současná LED technologie. Přepracovaný nosič rezervního kola se dá snadno uvolnit pomocí jedné vačky. Ačkoli si zákazník může zvolit libovolnou barvu karoserie, platí tu jedno pravidlo – lak musí být metalický.

Pod kapotou pracuje pětilitrový osmiválec Ford Coyote naladěný na 432 koňských sil. O řazení se stará buď pětirychlostní manuál, nebo čtyřstupňový automat. Přídavná převodovka Atlas II dává řidiči na výběr mezi šesti terénními režimy. Výfukový systém Borla je vyrobený z nerezové oceli.

Podruhé a lépe

Interiér staré školy udělal úpravce po svém. Uvnitř nejsou žádné přebytečné plasty. Palubní desku navrhla samotná společnost Icon 4×4. Autentické výdechy ventilace a ovládací knoflíky jsou hliníkové. Volant pochází z první generace Fordu Mustang. Skrze něj může člověk hledět na analogové „budíky“ z dílen společnosti Dakota Digital.

Stahovací kličky ve dveřích jsou pouhou atrapou a slouží jako ovladač k elektrickému otevírání bočních oken. Vinylové čalounění sedadel navrhli designéři v leteckém stylu. Rádio zastavěli technici do stropního panelu. Čekací doba na Old School BR je šest měsíců. V základu stojí 195 tisíc amerických dolarů. To je zhruba 4,3 milionu korun.

Nejde o první Ford Bronco z dílen severoamerických nadšenců. V roce 2011 představili modernizovaný model Icon BR, který jim pomáhal navrhovat designér druhé generace Fordu GT Camilo Pardo. Na vývoji auta se podílela i oděvní společnost Nike. Icon BR má masku vyrobenou na CNC stroji, přídavné sluneční clony, tvarovaná okna a matný lak. Nový Old School BR však vypadá jako originál a přidává navíc atmosféru šedesátých let minulého století.