Reklamní předměty jako nejlevnější a nejúčelnější prostředek propagace firmy

propagace_firmy

Reklamní předměty, jinak také i propagační výrobky, reklamní dárky anebo propagační zboží je skvělým prostředkem propagace značky anebo samotné firmy. Tyto předměty se užívají v rámci reklamních kampaní anebo komunikačních programů

Reklamní produkty se rozdávají na podporu společnosti při nějaké události, charakterizuje je firemní jméno, logo, slogan a kontaktní informace. Mohou být součástí komplexního PR společnosti.

Historie reklamních předmětů

Historie reklamních předmětů sahá až do osmnáctého století. Vůbec první reklamní předměty jsou spjaty s volbami amerického prezidenta George Washingtona (to bylo v roce 1789) a představovaly volební tlačítka.

S odstupem času se velice oblíbenými reklamními předměty staly různé reklamní kalendáře, pravítka, tužky, strouhátka a různé jiné dřevěné speciality. Stále však ještě nešlo o organizovaný reklamní průmysl specializovaný na tvorbu reklamních předmětů.

Firmy zabývající se propagací začaly vznikat až koncem devatenáctého století. V roce 1904 již existovalo 12 specializovaných výrobců reklamních předmětů.

Reklamní předměty dnes

V jednadvacátém století nabrala propagace díky rozvoji výpočetní techniky a internetu nový směr. Firmy začaly být vynalézavější a začaly uvádět na trh propagační reklamní předměty v průběhu celého roku. Také se rozšířila škála produktů, které začali cíleně rozdávat. Tyto reklamní výrobky začaly být také různě výtvarně zpracovány, aby korespondovaly s danou firmou.

Dnes mohou reklamní předměty vypadat skutečně rozličně. V současnosti jsou velice oblíbené reklamní a dárkové předměty, které mají nějaký vtip a nápad, jako jsou například doplňky k vínu nebo třeba dárkové USB flash disky (které mohou mít zcela speciální design).