Ruský UAZ představil nový terénní minibus a sanitku

Při zasedání ruské státní rady pro bezpečnost dopravy představil Uljanovský automobilový závod experimentální modely postavené na základě nového UAZe Profi. Jako první se s vývojem seznámil prezident Vladimír Putin. Prototypy mohou být základem pro očekávanou moderní terénní dodávku.

Bezpečná čtyřkolka

Představený školní autobus s rámovým základem bude k dispozici ve dvou verzích. Základní pohon zadní nápravy doplňuje pohon 4×4. Autobus má kapacitu pro čtrnáct cestujících. Předsériový model splňuje nové ruské předpisy o bezpečnosti motorových vozidel. Především kapota byla navržena tak, aby při nehodě pohltila kinetickou energii. Sériové kusy by měly sjíždět z výrobní linky už v roce 2018.

Konkurence zatím vede

V Rusku na poli užitkových aut dosud kraluje tuzemský výrobce GAZ. Ten svými modely GAZelle Business pokrývá potřebu odolných pracovních čtyřkolek na rámovém základu. V době finanční krize byl zájem o zastaralé Buchanky od UAZu. Odveta GAZu v podobě moderní dodávky GAZelle NEXT 4×2 vyrovnala poměr na trhu. Přestože uljanovští konstruktéři vyvinuli modernizovaného Patriota, jeho prodej nadále klesá. Druhý dech a lepší pozici na trhu má zajistit právě Profi s širokými možnostmi modifikací.

Státní zakázky na dosah

Ambulance třídy C našla svůj základ na podvozku UAZ Profi. Kabina auta byla navržena s důrazem na ergonomii. Sanita by měla být určena pro ostré zásahy a dopravu pacientů do nemocnice. Automobilce UAZ se tím otevírají možnosti účasti na výběrových řízeních pro státní podniky. Většinu zakázek na pracovní auta dosud vyhrával konkurenční GAZ. Podle slov výrobce mají být auta na základě Profi levnější než GAZelly.

Šance pro Evropu

Společnost AMC zastupující značku UAZ i GAZ v Evropě zvažovala import a homologaci minibusu na podvozku GAZelle NEXT. Nově představený UAZ však zamíchal kartami. Všichni jsou zvědavi na představení devítimístné moderní verze Profi. Ta by podle firmy AMC byla hned importována a schválena.

Přepracovaný motor

UAZ už představil prototyp hybridní verze Profi. Pod kapotou sériového modelu pracuje posílený benzínový motor ZMZ Pro. Ten má v základu výkon 150 koní a točivý moment 235 Nm. Průměrnou spotřebu udává výrobce 11,6 l / 100 km.