Rusové postavili pojízdný Mercedes třídy G z ledu

Modernizovaný „teréňák“ od Mercedesu si nedávno odbyl premiéru v Detroitu. V rámci propagace zalil výrobce původní model do pryskyřice. „Tuneři“ z firmy Garazh 54 však stuttgartskou automobilku strčili do kapsy. Vyrobili totiž repliku z ledu, kterou lze dokonce i řídit.

Originál

Šest tun sibiřského ledu se proměnilo v pojízdný prototyp legendárního Gelandwagenu. Ten si nedávno odbyl premiéru na detroitském autosalonu. Nové „géčko“ je vyšší, širší, má nezávisle zavěšenou přední nápravu a nabídne více místa v interiéru. Zprávu o ledové replice přinesl ruský list Siberian Times.

Autentická atmosféra

Ledové „géčko“ má ocelový rám a motor ze sovětského UAZu 469. Karoserie auta byla postavena jako iglú. Jednotlivé kvádry upravili Rusové motorovou pilou. Podsvícení zajišťují barevné LED pásky. Autentickou atmosféru dodá originální volant z Mercedesu třídy G. Zkušeným konstruktérům zabrala stavba nejledovějšího G-Wagenu rovné dva týdny. Karoserie přesně kopíruje tvary originálu, jenom byla vyrobena ze zmrzlé sibiřské vody.

Mistrovské dílo

Na videu ukazují „tuneři“ svoje mistrovské dílo v Central parku v Novosibirsku. Ve něm žije téměř 1,6 milionů obyvatel. Jde o třetí největší město v Rusku. V lednu tady dosahují teploty až – 20 stupňů Celsia. Bez dveří a skel však nebude ledový Mercedes-Benz očekávaným luxusním SUV.

Majitel firmy Garazh 54 vždy chtěl mít Lamborghini, ale neměl na něj dost peněz. Tak se rozhodl upravit svoje první auto, třídveřové kupé VAZ-2113. Aby nesplynul s davem, předělal přední dveře ve stylu Lamborghini. Tehdy ho mnoho lidí zastavovalo a chtělo se s jeho unikátním autem vyfotit.

Dokonce po něm ostatní chtěli, aby upravil jejich Lady. Kreativitu Vladislaca Barashenkova však neocenila místní policie. Nařídili mu vrátit auto do původního stavu nejpozději do pátého července. Vladislacovi se však narodil narodil syn, a tak se rozhodl svou Ladu prodat.