Studenti uřízli Karoqu střechu, hotovo bude v červnu

Bez střechy, s tlumiči z Octavie RS a hlubokým červeným lakem. Už popáté žáci podnikového učiliště mladoboleslavské Škodovky navrhli přestavbu jednoho z nových modelů automobilky. Vlastní Karoq začalo 23 studentů designovat v říjnu loňského roku.

Kabriolet Škoda Karoq vychází ze sériové verze kompaktního SUV. Nemění se délka, šířka ani rozvor. S výškou je to jiné, Karoqu úplně chybí střecha. Upravené jsou sloupky A i B. Kompletně přepracována byla zadní část vozu včetně pátých dveří, které museli žáci nově navrhnout a vyrobit.

Škoda Karoq

Výrazně jiné mají být i nárazníky a blatníky, teď aktuálně se pracuje na interiéru vozu. Karoq bude mít mimo jiné podsvícené kliky dveří. Přední i zadní nárazník má promítat logo Škodovky na silnici. Studenti měli po celou dobu vývoje podporu odborníků z oblastí technického vývoje, designu a samotné výroby.

Auto bude pohánět sériový čtyřválcový motor 1,5 TSI. Karoq s ním umí jet lehce přes 200 kilometrů za hodinu a stovku zvládne pod 8,5 vteřiny. Škodovácký kabriolet je v pořadí už pátým vozem z dílen Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi. V minulosti studenti vyrobili upravené verze modelů Fabia nebo Citigo.