TÉMA: Když návrhářům ujede ruka

Kompromis mezi užitnou hodnotou a designem zaměstnává návrháře SUV napříč značkami. Někdy se to nepovede a auto je až moc designové nebo naopak přespříliš praktické na úkor vzhledu. Jaké jsou největší designérské SUV přešlapy?

Hořké zklamání

Pontiac Aztek měl být jedním z největších trháků automobilky General Motors. Nicméně základ v podobě Pontiacu Montana (Opel Sintra) a přístup výrobce nedal autu přílišnou kvalitu ani bezpečnost. Standardně šlo o předokolku, nicméně volitelně mohl mít člověk chytrou čtyřkolku, která v případě detekce prokluzu předních kol připojila do akce zadní nápravu.

Životní energii dodával vidlicový šestiválec 3,4 litru s výkonem 188 koní a točivý moment 285 Nm přenášel čtyřrychlostní automat. Zajímavým prvkem výbavy byl jednoduchý head-up displej. Variabilní interiér nabídl vyjímatelnou loketní opěrku, která sloužila jako chladicí box, držák jízdních kol místo zadních sedadel, síťové a taškové organizéry.

Velrybí bratr

Chybami se člověk učí, to zvláště platí pro některé učenlivé Korejce, kteří se za pár let vyhoupli z výrobců druhořadých vozů k inovátorům. SsangYong Actyon přišel na trh v roce 2006 jako náhrada modelu Musso. Auto vypadá jako pacient po nepovedené plastické operaci a nabízí pohon 4×2 nebo 4×4. Přední zavěšení zajišťuje dvojice lichoběžníkových ramen, zatímco vzadu se o to stará víceprvek. Některé výbavové stupně Actyonu měly ve standardu ESP a asistenta pro sjíždění svahu.