TÉMA: Všechno nejlepší, Vitaro! Slavnému off-roadu je 30 let

Suzuki Vitara jezdí po silnicích už dlouhých 30 let. Průkopník kompaktních SUV se automobilovému světu poprvé ukázal v květnu 1988. Od té doby si ho koupilo přes tři a půl milionu řidičů. Čím je tak okouzlil?

Suzuki si dlouho pohrávalo s myšlenkou automobilu s pohonem všech kol, co by se nezalekl lesních cest, bláta ani kamení a dovezl by lidi na místa, která autem do té doby ještě nikdo nenavštívil. Japonská automobilka zároveň chtěla nabídnout řidičům praktičnost běžných osobních modelů.

Suzuki Vitara

Konstrukce první původně třídveřové Vitary překonala vše, co bylo do té doby u vozů 4×4 obvyklé. Měla robustní podvozek s žebřinovým rámem a zavěšením a manuálně přiřaditelným pohonem všech kol. K přednostem auta patřily vinuté pružiny, které přinesly větší komfort než listová pera běžně používaná u vozů 4×4.

Příběh úspěšné Vitary pokračoval v roce 1998 pod změněným jménem – Grand Vitara. Nový model odrážel zvýšení nároků na bezpečnost a dostal robustnější, výraznější design akceptující nové trendy ve světě automobilů 4×4. Masivní zadní sloupky pětidveřové Vitary se tehdy stali jedinečným poznávacím znamením.

Další kapitola ikonického SUV se začala psát v roce 2005 s příchodem zcela nové generace, už třetí v pořadí. Menší délka a větší šířka Grand Vitary vycházeli vstříc evropskému vkusu, stejně jako interiér se svébytným charakterem a sportovním nádechem.

Aktuální čtvrtá generace Vitary pokračuje v třicetiletém příběhu jako ideální společník pro všední dny, víkendová dobrodružství a jakoukoli cestu mezi tím. Na českém trhu je už tři roky a jde o suverénně nejžádanější model značky. V Maďarsku, kde se vyrábí, je Vitara absolutně nejprodávanějším automobilem.