TEST: Mercedes-Benz G – Krabice s charakterem

mercedes_benz_g

Ikonický off-road třídy G prošel nedávno modernizací. Kromě jiného přišel o přední tuhou nápravu a dostal svěží dávku interiérového luxusu. Udržel si legendární Geländewagen s osmiválcem svůj robustní charakter?

Přibližně před 40 lety spatřil světlo světa ikonický tvar německého off-roadu. Jde o pojízdnou krabici s blinkry na kapotě, zadními dveřmi otevíratelnými do boku a integrovanou rezervou. I přes markantní vývoj designu napříč značkami se vývojářům dodnes podařilo zachovat hranaté linie, tolik typické pro terénní třídu G.

Slyšeli jste o pronájmu Beast? Můžete si pronajmout Teslu přímo na ulici. Neváhejte použít slevový kód RU1RW5CPUU a stáhnout aplikaci zde >

Rozhodně nešlo o snadný úkol, například vrchní blikače musely projít přepracováním, aby se při srážce s chodcem propadly dovnitř. Také panty dveří, čouhají ven, stejně jako u první generace. Celý elaborát má jednoduchý důvod, a to požadavky klientů. Kupci jsou ochotni za na pohled nemoderní, z větší části ručně vyráběnou krabici zaplatit miliony korun.

Takové „géčko“ klienti zkrátka chtějí a Mercedes-Benz jim vyhoví. Usednout za volant vyžaduje trochu cvičení. Především menší lidé budou s nastupováním kvůli vysoko posazené kabině bojovat. Místo řidiče však stojí za to. Interiér se zkoseným čelním sklem kypí luxusem.

A tento luxus je opravdu vyladěný do detailu. Prémiově působí dokonce i stahovače oken, výdechy ventilace, tlačítka na volantu, zkrátka téměř nic tu není obyčejné. Výčet komfortních funkcí zkrátka vydá na telefonní seznam.

Pokud se však najdou tací, kterým se robustní Mercedes G nelíbí, doporučujeme si přečíst článek o vozidlu Mercedes ML včetně recenzí a rad, na co si dávat při výběru pozor.