Škoda Kodiaq RS – Nejsilnější medvěd

skoda_kodiaq

Velké SUV od Škody se konečně dočkalo vrcholné motorizace. Jde o dvakrát přeplňovaný turbodiesel, který je nabízen v marketingově lákavém označení Rally Sport. Jak jezdí nejsilnější medvěd?

Vnější design vychází z běžných verzí Škody Kodiaq. Pokud není auto lakované v unikátní modré metalíze Race, je pro odlišení potřeba zaměstnat oči o trochu více. Mezi nejvýraznější změny patří obří dvacetipalcová antracitová leštěná kola Xtreme s červenými brzdovými třmeny.

Slyšeli jste o pronájmu Beast? Můžete si pronajmout Teslu přímo na ulici. Neváhejte použít slevový kód RU1RW5CPUU a stáhnout aplikaci zde >

Na masce chladiče i na víku zavazadlového prostoru lze najít znáčky RS. Stejně tak jako na pátých dveřích červenou lištu a dvě koncovky výfuku.

Vnitřek obsahuje sportovní sedačky s integrovanou opěrkou hlavy. Je zde také sportovní volant, kryty pedálů z ušlechtilé oceli nebo imitace karbonu. Tedy prvky, které může mít i provedení Sportline. Digitální přístrojový štít nabízí novou grafickou podobu. Velice efektní je přepnutí do sportovního režimu, kdy displeji dominuje otáčkoměr.

Pod kapotou verze RS je motor, který se dosud v žádné jiné škodovce neobjevil. Jde o dvoulitrové TDI se dvěma turbodmychadly, známé už z modelů Volkswagen Passat či Tiguan. Svými parametry, 239 koní a 500 Nm, připomíná šestiválcové jednotky. Standardně dodávané sedmistupňové DSG je navíc výborně sladěno s projevem motoru. Ten má sice nepatrnou prodlevu těsně po rozjezdu, už pod dvěma tisíci ale úderně zatahuje a nabídne skvělý střed, kdy na všechna čtyři kola proudí maximální točivý moment.