Škoda Yeti 1.4 TSI L&K – Rozlučka prvního českého SUV

Škoda Yeti se v létě přestane vyrábět. Na podzim ji nahradí Karoq. Znamená to konec modelu, který zpětně vzato Škodovku nadchl pro vývoj větších aut. Vyrobilo se ho přes 630 tisíc kusů. První české SUV z orlického podhůří si tak zaslouží ještě jednu velkou projížďku na rozloučenou.

Krabicovitá karoserie skladného modelu Yeti ještě symbolizuje designový jazyk předchozích generací škodovek. I po letech ovšem nepůsobí zastarale, má jednoznačně rozpoznatelné rysy. Ve výbavě Laurin & Klement ho pak zdobí kromě stříbrných nápisů na blatnících a oplastování ve stylu verze Outdoor i lité sedmnáctky Origami a také adaptivní bi-xenony s LED denním svícením.

Horší přehled řidiče

Optické propojení zadních oken a C sloupků s černým dekorem designově rozděluje auto na dvě části. Na první pohled bytelná karoserie s sebou ale nese neduhy v podobě značně snížené viditelnosti od volantu. Přední bumerangově tvarovaná okénka s výše položenou hranou výhledu nijak nepomáhají, a tak se bez problému schová celý automobil. Někdy je to pořádně nebezpečné.

V interiéru ve výbavě L&K zaujmou prahové lišty s vložkou z ušlechtilé oceli, tříramenný kožený volant nebo hodně stylová čokoládově zbarvená kožená sedadla. Prostorově nemůže mít díky vysokému stropu výhrady dvoumetrový řidič ani podobně velcí pasažéři. Hůře je na tom zavazadlový prostor.

V případě, že člověk veze rezervu, jde jen o 310 litrů. U Škodovky nevídaně málo. Třeba současná generace Nissanu Qashqaidisponuje 401 litry, podobně je na tom i třeba Ford Kuga. Skvělý je naopak příplatkový gumový koberec, tomu špína ani oděrky nevadí, a je to jedno z nejlepších Simply Clever řešení. Včetně třeba vyjímatelné LED baterky v kufru.

Motor se nechá vytáčet

Přeplňovaná benzínová čtrnáctistovka pod kapotou je motor s velmi sympatickým výkonem a v případě modelu Yeti představuje výkonnostní strop benzínových jednotek. Má 110 kW a pěkně řinčivý zvuk ve vyšších otáčkách, kam se snadno nechá vytáčet. Dole je pak motor kultivovaně tichý.

Bohužel, turbo se roztáčí pekelně dlouho a v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG auto poztrácí promptní odezvu i pár koníků. Určitě je lepší vzít manuál. Yeti je výborně odpružený stroj, přes vyšší karoserii nemá znatelnou tendenci naklánět se v ostrých zatáčkách do stran. Pohon 4×4 obstarává mezinápravová spojka Haldex 5. generace.

Auto se nebojí ani nerovného bahnitého pole s vysokou trávou. Je to takový malý, bytelný a sympatický pracant. První český horal, fajn parťák. Vlastně je pochopitelné, proč se ho fanoušci poměrně neradi zříkají a doufají, že Karoq bude důstojným nástupcem.