Třetí generace Porsche Cayenne

Už za pár dní se světu představí nová generace Porsche Cayenne. Novinka má za sebou extrémní testovací maraton. Prototypy a předsériová auta ujely skoro čtyři a půl milionu kilometrů v teplotách od – 45 °C do + 50 °C. A jak testy dopadli?

Program testů nové generace modelu Cayenne byl zahájen už v roce 2014 s auty vybavenými dílčími agregáty. Navzdory stále preciznějším virtuálním simulacím mají testy v reálném provozu pro Porsche velký význam, protože se při nich ověřuje technická vyzrálost nového modelu stuttgartského výrobce sportovních vozů. Konkrétně to znamená mimo jiné tvrdé dlouhodobé testy na hydraulických zkušebních stolicích, které vystavují podvozek a karoserii působení uměle vyvolávaného kmitání a vibrací.

Čtvrt milionu kilometrů za pár měsíců

Testovací program kromě toho zahrnuje zatížení odpovídající reálnému provozu na silnicích a v terénu. Ať už jde o testy na zkušebním polygonu Porsche ve vývojovém centru Weissach nebo mimo něj. Přitom se simuluje celá životnost vozidla za tak tvrdých provozních podmínek, které jsou u zákazníků prakticky vyloučeny.

V každodenním testovacím cyklu na směny absolvují auta během několika měsíců až 240 000 kilometrů v městském provozu, na silnicích mimo město i na dálnicích. Kvůli simulaci extrémního zatížení jezdí prototypy nového modelu Cayenne po celém světě.

I na závodních okruzích, které Porsche tradičně využívá. V Německu mezi ně patří Hockenheimring a mimořádně náročná Severní smyčka Nürburgringu. V Itálii jezdí testovací vozy v dlouhodobém provozu po vysokorychlostním okruhu Nardò o délce 12,6 kilometru.

Cestovatelem po světě

Materiály, senzory a elektronické systémy musí prokázat kvalitu a odolnost v různých klimatických zónách. Jak při teplotách až 50 °C v dubajských dunách a na prašných cestách v americkém Údolí smrti, tak i v mrazu s teplotami klesajícími až k – 45 °C na ledu a sněhu na Aljašce v USA.

Třetí generace modelové řady Porsche Cayenne musela už kromě toho přestát dopravní zácpy v parnu čínských metropolí, úspěšně zvládla testovací trasy ve Švédsku, Finsku a Španělsku a kvůli rozsáhlým testům na silnicích i v terénu byla přepravena až do Jižní Afriky, Japonska a na Nový Zéland.

Premiéra na konci srpna

Porsche Cayenne třetí generace je podle výrobce kompletně nově vyvinutým autem. Má novou koncepci poháněcí soustavy a podvozku. Přepracován je i koncept zobrazování a ovládání pro širší individualizaci mezi sportovním a komfortním nastavením. Cayenne je na trhu od roku 2002. V obou generacích se ho prodalo víc než 760 000 kusů.