Virtuální Apple. Firma přesouvá své akce včetně WWDC pouze na internet a vyhlíží nové příležitosti

V době pandemie koronaviru Apple naprosto logicky zrušil slavnou vývojářskou konferenci WWDC pro fyzické návštěvy z obav o zdraví personálu a diváků.

Důvodem byla šířící se nákaza koronavirem SARS-CoV-2, která sužovala i Spojené státy. Žádná změna termínu se nekonala – Apple ji přesunul čistě do virtuálního prostoru a pokusil se nastavit laťku, jak by virtuální konference mohly vypadat v budoucnu.

Virtuální Apple

WWDC 20 přinesl pro miliony vývojářů po celém světě nový inovativní směr. Propojil celou vývojářskou komunitu s novými zážitky. Worldwide Developers Conference diváci nenavštívili v Apple Parku ani v jiných skutečných prostorách, ale přímo na internetu, kde bylo vše v jednom balíčku.

Je to pochopitelné. Ačkoliv mají nejrůznější konference (nejen ty technologické a vývojářské) obrovskou sílu ve fyzické přítomnosti, svůj smysl dávají i virtuálně. Ostatně drtivá většina diváků je sleduje online, pokud to firma umožňuje. A to Apple dělá už dlouhé roky.

I když nabízel vybraným lidem vstup do sálu, soustředil se i na online, kde mohli lidé sledovat dění především z hlavní úvodní keynote v reálném čase.

Výhodou internetového pojetí konferencí může být multiplatformní dostupnost – sledování je možné jak na počítači nebo televizi, tak na telefonu během jízdy vlakem a podobně. Diváci navíc dostanou svůj klid a mohou je sledovat odkud chtějí. Na druhou stranu se vytrácí networking, přímé napojení na prezentující nebo zajímavé lidi a zkrátka pocit „sledování na vlastní oči“. Je to sporná situace.

Apple ovšem v době pandemie neměl jinou možnost. Hrozby z nového typu koronaviru byly natolik silné, že to firmě nařídil i okres Santa Clara County. Vzhledem k tomu musela společnost pod vedením Tima Cooka zrušit i nepotvrzenou keynote pro představení nových modelů iPhonu 9 a iPadů Pro, poté se omezení dotkla i velkolepé WWDC, která se pravidelně koná začátkem června.

Budoucnost virtuálních konferencí je narýsována

Jak to Apple a ostatní firmy ovlivní do budoucna, je otázkou. Je možné, že pokud konkrétně cupertinský gigant tento virtuální formát dobře podchytí, může jít o jednu z nových možností prezentování produktů bez fyzické účasti lidí.

Zatím není známo, jak se k novince přistoupí, protože Apple nezveřejňuje bližší informace celého průběhu. Jedno je však ale jisté – SARS-CoV-2 velkou měrou ovlivnil i obrovské technologické společnosti a jak uvádí Tim Cook ve svém dopise, firma bude přispívat na pomoc se zamezením šíření finančními částkami a různými dary.