Přes 2,3 milionů prodaných vozidel v Evropě, 94 % nárůst prodeje od roku 2007 a 9,8 % podílu na českém trhu mezi crossovery. To je Nissan Qashqai. Nyní je tady jeho facelift, který přinesl několik zásadních vylepšení, nový výbavový stupeň a chystá se také autopilot.
Parkovací senzory najdeme vpředu i vzadu
Zasloužené omlazení
Design je více agresivnější
Dlouho očekávané omlazení modelové řady Nissanu Qashqai přineslo své ovoce v podobě nového vylepšeného designu. Přední části auta dominuje nová maska chladiče do V s logem výrobce. Dalším výrazným prvkem jsou podlouhlé hlavní světlomety s výraznými LED světly pro jízdu ve dne. Samotný LED pás je sdružený s blikači, takže se při jejich aktivaci zbarví do oranžova. Zadní svítilny dostály decentní úpravy v podobě 3D efektu a protažení samotných LED obrysových světel. Novinkou jsou také různé varianty litých kol a rozšířená barevná paleta laků karoserie o světle modrou a bronzovou metalízu. Aerodynamice má pomoci speciální spodní kryt pod předním nárazníkem, usměrňující obtékání vzduchu.
Technologické inovace na dosah ruky
Vylepšena byla také aerodynamika
Z hlediska komfortu dostal Qashqai do vínku další výbavový stupeň TEKNA+, který má svému řidiči naservírovat prémiové materiály a funkční porci technologií. Tradičně nezklamala ergonomická kožená sedadla s vyhříváním a hodně nás potěšil přepracovaný multifunkční volant. Nově tady najdete vypínatelnou funkci AUTOHOLD, díky které nemusíte stát na brzdě při zastavení. Zadní skla jsou nyní silnější a celkově Nissan zapracoval na redukci hluku, což bylo znát po pár kilometrech jízdy. Všechna čtyři elektricky ovládaná okna jsou vybavena dojezdy, takže se s nimi dá manipulovat jedním stiskem.
Celkový pohled na interiér
Řadit, řadit, řadit
Otestovali jsme jak vznětový čtyřválec 1.6 dCi o výkonu 130 koní, tak i přeplňovaný benzínový motor 1.6 DIG-T s výkonem 163 koní. Testovaná dieselová verze měla zastavěnou bezestupňovou CVT převodovku. Variátor měnící plynule převodový poměr při jízdě do kopce udržoval až zbytečně moc velké otáčky, ovšem díky softwarovému nastavení se místy choval jako tradiční automat, což jsme ocenili v režimu SPORT. Benzínová pohonná jednotka se nechala ráda vytáčet, ovšem s manuální převodovkou je nutné u Qashqaie zkrátka neustále řadit a podřazovat. Samotná krátká dráha třetího převodového stupně byla občas matoucí, jelikož nám připadalo, jako by rychlost nezapadla správně. Proto u nás vyhrál jednoznačně automat, i když bychom uvítali pádla pod volantem. V neposlední řadě Nissan oznámil, že na jaře 2018 dostane Qashqai technologii autonomního řízení ProPILOT.
ESP v akci
Nové zadní svítilny
Jízdní pohodlí se od minulé generace nikterak výrazně nezměnilo. Vylepšené podvozkové nastavení a drobné konstrukční změny umožní pohodlné cestování i přes horší silnice. Jakmile začnete autu šlapat na krk, půjdou oba motory lehce do otáček. CVT převodovka mnohdy motor spíše přetáčela, čímž docházelo k pomalejšímu nástupu očekávaného zrychlení. Manuální řazení tady zase není koncipované na rychlé změny stupňů, zkrátka závodníka v něm nehledejte. Zapnutá kontrola trakce společně se systémem Chassis control, který reguluje přenos i rozdělení točivého momentu, vám umožní bezpečnou porci ostré jízdy. Během prudkého zatáčení systém přibrzďuje jednotlivá kola pro hladší průjezd zatáčkou. Model s přední náhonem trpěl v extrémní zátěži nedotáčivostí, jejíž působení následně zkrotila elektronika tvrdým zásahem brzd.
Mise splněna
Qashqai zvládne i nezpevněné povrchy
Nový Qashqai v nás zanechal pozitivní dojem, vlastně splnil to, co jsme od něj očekávali. Přinesl potřebné decentní omlazení a dávku komfortu navíc. Těšíme se také na nasazení autonomního řízení, což posune tohle kompaktní SUV zase o kousek výš. Na závěr přikládáme přehlednou tabulku vylepšených prvků auta.
Interiér | Exteriér | Technologie |
Vylepšené těsnění dveří | Aerodynamický kryt pod nárazníkem | Ochrana proti převrácení |
Absorbční materiály ve dveřích | 19″ litá kola | Řízení |
Absorbční materiály v zadní části | Nová maska s radarem | Nouzové brzdění s detekcí chodců |
Volant ve tvaru D | Zadní světla s 3D efektem | Emise 99 g ( 1.5 dCi) |
Kožená sedadla s pamětí | Adaptivní Bi-LED světlomety | Hlídání slepých úhlů při vycouvání |
Audiosystém BOSE s osmi reproduktory | Anténa ve tvaru žraločí ploutve | Asistent rozjezdu do svahu |
Kvalitnější materiály interiéru | Kapota | Autopilot (jaro 2018) |
Vylepšený infosystém Nissan Connect | Přední nárazník |