Apple koupil britskou firmu iKinema zaměřující se na vizuální efekty

Apple v posledních letech na jednu stranu projevuje stále více zájmu o tvorbu AR a VR obsahu a na druhou začal produkovat vlastní filmy a seriály. Akvizice firmy vytvářející vizuální efekty tedy může být prospěšná hned v několika ohledech, obzvlášť když její specializace je v motion capture.

Britská firma iKinema vytváří software pro filmy a hry, které využívají motion capture, tedy systému převádění pohybu živého herce na virtuální animovanou postavu. Tato technika umožňuje vznik velmi realistických postav, jež by ovšem nemohly existovat v reálném světě. Zároveň se naopak stále více používá pro vkládání hereckých výkonů do her. Keanu Reeves se tak například objeví ve hře Cyberpunk 2077.

Apple pravděpodobně nemá ambice představit něco podobného, technologie pro detailní sledování objektů a lidí a jejich převádění do virtuálního světa je ovšem přímo ve středu jeho zájmu, co se týče AR a VR. Například na letošním WWDC se objevilo hned několik sofistikovaných nástrojů pro práci s oběma formáty.

Jako zjevná aplikace se jeví budoucí AR brýle i rozšiřování už existujících schopností iOS zařízení. Pro některé jsou možná neméně zajímavé ještě sofistikovanější možnosti Animoji a Memoji. Samotný Apple, jak je u něj zvykem, na výzvu zpravodajského média Financial Times o komentář reagoval prostým konstatováním, že čas od času kupuje menší společnosti a většinou se veřejně nevyjadřuje ke svým motivacím nebo plánům.

iKinema má každopádně ve svém portfoliu ty největší hráče jak z prostředí filmu, tak vývoje her. V minulosti spolupracovala s filmovými studii jako Disney, Fox, Framestore a Foundry. Mezi poslední filmy, na nichž se podílela, patří například Thor Ragnarok a Blade Runner 2049.

Co se týče herních vývojářských studií, iKinema pracovala se Sony, Valve, Epic Games a Square Enix a má například podíl na vzniku oceňované hry Hellblade.

iKinema

iKinema je nová inovativní společnost, která přináší revoluci ve způsobu, jakým se pohybujeme a komunikujeme se svým okolím. Kombinací nejnovější technologie virtuální reality a snímání pohybu vytvořila společnost iKinema platformu, která uživatelům umožňuje virtuální pohyb a interakci s okolním světem. Společnost iKinema vytváří nové možnosti, jak se lidé mohou zapojit do svého okolí od her až po průmyslový design.

Společnost iKinema byla založena veterány z oboru snímání pohybu, kteří chtěli vytvořit platformu, jež by přinesla sílu snímání pohybu masám. Tento tým inženýrů a vývojářů vytvořil platformu, která se snadno používá a je dostatečně výkonná pro zpracování velkého množství dat. Výsledkem je platforma pro snímání pohybu, kterou lze použít pro řadu aplikací, jako jsou hry, průmyslový design, lékařský výzkum a další.

Platforma se skládá ze dvou částí: systému pro snímání pohybu a náhlavní soupravy pro virtuální realitu. Systém snímání pohybu se skládá z řady senzorů, které sledují pohyby uživatele a převádějí je na digitální data.

Tato data se pak přenášejí do náhlavní soupravy pro virtuální realitu a umožňují uživateli prožívat své pohyby ve virtuálním prostředí. Náhlavní souprava je také schopna sledovat pohyby hlavy a očí uživatele, což umožňuje větší pohlcení.

Možnosti platformy iKinema jsou téměř neomezené. Hráči s ní mohou vytvářet vysoce realistické a pohlcující virtuální světy. Architekti a průmysloví designéři ji mohou používat k rychlému vytváření prototypů a zdokonalování svých návrhů. Lékařští výzkumníci ji mohou využít ke studiu účinků pohybu na lidské tělo. Možnosti jsou nekonečné.

Platforma iKinema mění způsob, jakým komunikujeme s prostředím. Spojením nejnovější technologie snímání pohybu s virtuální realitou vytváří iKinema nové možnosti, jak se lidé mohou zapojit do svého okolí. Od her až po průmyslový design – iKinema přináší sílu snímání pohybu masám.

Brýle rozšířené reality

Technologie rozšířené reality (AR) udělala v posledních letech ve světě technologií obrovský pokrok. Nyní, s příchodem brýlí AR, jsou možnosti této technologie ještě zajímavější. Brýle AR se rychle stávají další velkou novinkou ve světě špičkových technologií a mají přinést revoluci ve způsobu, jakým komunikujeme se svým okolím.

Brýle AR jsou nositelná zařízení, která uživatelům umožňují zobrazovat digitální informace překryté jejich reálným prostředím. Uživatel tak získá skutečně pohlcující zážitek a může se svým okolím komunikovat zcela novým a vzrušujícím způsobem. Uživatel, který má brýle nasazené, si může například zobrazit pokyny k cíli cesty, zobrazit podrobné informace o budově nebo dokonce komunikovat s virtuálními objekty.

Možnosti využití brýlí rozšířené reality jsou téměř neomezené. Mohly by se například používat v lékařství, kde by lékařům pomáhaly diagnostikovat pacienty, nebo ve školství, kde by zlepšovaly výuku. Kromě toho by mohly být využity při hraní her, k vytváření interaktivních zážitků pro uživatele nebo dokonce jako pomůcka při nakupování v rozšířené realitě.

Jedním z nejzajímavějších aspektů brýlí rozšířené reality je, že je lze používat ve spojení se stávajícími technologiemi, jako jsou chytré telefony nebo tablety. To znamená, že uživatelé mají přístup ke stejné škále digitálního obsahu, ale s další výhodou, že si jej mohou prohlížet v kontextu svého prostředí.

Možnosti brýlí rozšířené reality jsou skutečně vzrušující a tato technologie se rychle stává stále dostupnější. Se správnými aplikacemi by tyto brýle mohly způsobit revoluci ve způsobu, jakým komunikujeme se svým okolím, a otevřít nám svět možností.