Takto by mohla vypadat variace oblíbené iOS funkce Čas u obrazovky na Macu

Není tomu tak dávno, co se na povrch dostala informace, že Apple chystá zahrnout oblíbenou iOS funkci Čas u obrazovky i do rozhraní macOS, díky čemuž by i počítačoví uživatelé mohli mít ideální přehled o tom, jak často využívají konkrétní aplikace a vyvozovat z toho potřebné závěry.

Vzhledem k tomu, že jde stále pouze o nepotvrzenou domněnku, logicky se netuší, v jakém designu bude tato funkce do macOS integrována. Designér na to má však vlastní názor a ukazuje, jak by Čas u obrazovky mohl na Macích vypadat.

Celý grafický koncept vychází ze známého uživatelského rozhraní, kterým macOS disponuje. V okně by pak byly jednotlivé sekce znázorňující danou oblast (například produktivita, sociální sítě, čtení a tak podobně), přičemž to nejdůležitější by se ukrývalo v barevných grafech.

Ty by stejně jako na iOS zobrazovaly počet strávených hodin a minut v jedné z oblastí a současně by nabízely zajímavé srovnání v čase. Zajímavě by mohla fungovat i synchronizace dat z ostatních zařízení, což by tvořilo o něco ucelenější obrázek.

Apple by také mohl vsadit i na sílu menu baru, respektive horní lišty na macOS, odkud by se Čas u obrazovky taktéž dal rychle zobrazovat. V něm by byl jen základní výčet pro rychlou orientaci. Až sekce přímo v Nastavení by zobrazovala maximum.

Za zmínku rozhodně stojí i možné nastavování restrikcí, kdy je jaká aplikace zakázána používat, respektive po jakou maximální dobu se používat může a tak podobně. V tomto ohledu se dá s různými doplňkovými funkcemi velmi vyhrát.

Pokud Apple do macOS funkci Čas u obrazovky implementuje, bude jasné nejspíš už 3. června během tradiční vývojářské konference WWDC, na které se má mimo macOS 10.15 představit i iOS 13 včetně aktualizací watchOS a tvOS.

Konference WWDC

Na konferenci Apple Worldwide Developers Conference (WWDC) se každoročně sjíždějí tisíce vývojářů, podnikatelů a technologických nadšenců. Tato každoroční akce nabízí možnost seznámit se s nejnovějšími produkty společnosti Apple a navíc je skvělou příležitostí navázat kontakty a trochu se pobavit. Jaké jsou ale na o konferenci zajímavosti?

  1. WWDC se poprvé konala v roce 1987.

První konference WWDC se konala v srpnu 1987 a byla to docela jiná akce, než jakou známe dnes. Zúčastnilo se jí jen několik stovek lidí a keynote se konala v malém sále. Nyní se z konference WWDC stala mnohem větší událost a každoročně se jí účastní tisíce lidí.

  1. Apple na WWDC rozdával produkty zdarma.

V prvních letech konference WWDC rozdávala společnost Apple produkty zdarma jako poděkování účastníkům za to, že přišli. V roce 2016 Apple rozdával všem účastníkům zdarma hodinky Apple Watch a v roce 2017 rozdával zdarma sluchátka HomePods.

  1. Na konferenci WWDC vystoupilo několik slavných řečníků.

V průběhu let se na konferenci WWDC vystřídalo několik působivých řečníků. Mezi nimi byli například Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo Steve Jobs.

  1. „WWDC Bash“ je oblíbenou akcí.

Na konci každého dne konference WWDC pořádá společnost Apple akci nazvanou „WWDC Bash“. Pro účastníky je to skvělá příležitost navázat kontakty a dobře se pobavit. Obvykle je zde živá hudba a také jídlo a pití.

  1. WWDC se koná v mnoha různých městech.

V průběhu let se konference WWDC konala v několika úžasných městech. Původně se konal v Kalifornii, ale konal se také ve městech jako San Francisco, New York, Chicago a Paříž nebo v San Jose v Kalifornii.

Historie společnosti Apple

Apple Inc. je jednou z nejhodnotnějších společností na světě a její produkty, jako je iPhone, iPad a Mac, patří k nejoblíbenějším na světě. Společnost založili Steve Jobs a Steve Wozniak v roce 1976 v Cupertinu v Kalifornii.

Společnost původně začala vyrábět osobní počítače a první počítač Apple byl uveden na trh v roce 1976. Po něm následoval v roce 1977 počítač Apple II, který byl jedním z prvních úspěšných počítačů pro domácí použití a byl oblíbený mezi podnikovými a vzdělávacími uživateli.

V roce 1984 pak Apple uvedl na trh počítač Macintosh, který byl prvním počítačem s grafickým uživatelským rozhraním. Tento počítač znamenal revoluci ve způsobu interakce s počítačem, protože odstranil nutnost uživatelů učit se složité příkazy pro ovládání počítače.

Apple se brzy stal jednou z nejvlivnějších společností na světě a jeho produkty patřily k nejoblíbenějším. Koncem 80. let 20. století uvedla společnost Apple na trh PowerBook, první přenosný počítač s vestavěnou myší s trackballem. Koncem 90. let uvedla společnost Apple na trh počítač iMac, který byl prvním spotřebním počítačem s konstrukcí „vše v jednom“.

V roce 2001 společnost Apple vydala iPod, který znamenal revoluci v poslechu hudby. V roce 2007 následoval iPhone, který jako první chytrý telefon používal vícedotykové rozhraní. V roce 2010 společnost Apple vydala také iPad, který byl prvním tabletem.

Dnes je Apple jednou z nejhodnotnějších společností na světě a jeho výrobky patří k nejoblíbenějším. Její výrobky používají miliony lidí po celém světě a její vliv v technologickém průmyslu je nepopiratelný. Společnost Apple změnila způsob, jakým lidé pracují s technologiemi, a její vliv na svět je cítit dodnes.

Apple logo

Logo Apple prošlo v průběhu let řadou změn, ale jeho základní design zůstává stejný. Jak ale šel čas s logem společnosti Apple?

Původní logo Apple navrhl v roce 1977 grafik Rob Janoff. Obsahovalo obrázek Isaaca Newtona sedícího pod jabloní s nakousnutým jablkem. Podle Janoffa mělo logo symbolizovat myšlenku poznání a objevů a také myšlenku, že jablko spadlo ze stromu a inspirovalo objev gravitace.

Logo bylo přepracováno v roce 1998, kdy společnost Apple uvedla na trh počítač iMac. Nové logo obsahovalo jasnou, barevnou verzi ikonického jablka s duhovým gradientem. Tento design měl zdůraznit snahu společnosti o kreativitu a inovace.

V roce 2001 společnost Apple své logo opět změnila, tentokrát představila jednobarevnou verzi jablka. Toto logo mělo představovat zjednodušené zaměření společnosti Apple na jednoduchost a eleganci.

V roce 2007 představila společnost Apple další nové logo. To představovalo lesklou 3D verzi jablka s jedním nakousnutým kouskem. Toto logo mělo vyjadřovat zaměření společnosti na kvalitu výrobků a také myšlenku, že se Apple snaží stále inovovat a vytvářet něco nového.

Dnes je logo Apple stále rozpoznatelné a ikonické. Společnost prošla řadou změn a v průběhu let se vyvíjela, ale její logo zůstává stejné a nadále představuje inovace a kreativitu, které Apple představuje.

Zajímavosti o společnosti Apple

Společnost Apple se původně jmenovala Apple Computer. Teprve v roce 2007 vypustila ze svého názvu slovo „Computer“ a stala se prostě „Apple“.

Apple je jednou z nejhodnotnějších společností na světě a za jeho úspěchem stojí především iPhone. Ve skutečnosti tvoří iPhone více než 50 % příjmů společnosti Apple.

Maloobchodní prodejny společnosti Apple jsou neuvěřitelně populární a společnost má nyní více než 500 prodejen po celém světě. První prodejna Apple byla otevřena v roce 2001 ve Virginii a byla první prodejnou svého druhu – prodejnou počítačů, která byla navržena tak, aby zákazníkům poskytovala maloobchodní služby.

Společnost Apple v průběhu let vyvinula širokou škálu produktů, ale jedním z nejoblíbenějších je iPod. První iPod byl uveden na trh v roce 2001 a ve své době představoval revoluční zařízení – umožňoval uživatelům ukládat a přehrávat hudbu na přenosném zařízení.

Společnost Apple je známá také díky svému operačnímu systému macOS. První verze systému macOS (tehdy známého jako Mac OS) byla vydána v roce 1984 a od té doby je pravidelně aktualizována.

V neposlední řadě má Apple dlouhou historii filantropie. Společnost věnovala miliony dolarů charitativním organizacím po celém světě, včetně Globálního fondu pro boj proti AIDS, tuberkulóze a malárii a Amerického červeného kříže.

Apple ve světě

Apple, nejziskovější společnost na světě a přední inovátor, změnil způsob, jakým lidé pracují, komunikují a žijí. Společnost si oblíbily miliony lidí po celém světě a stala se globálním fenoménem.

Ze společnosti Apple, která vznikla v garáži v Kalifornii, se stala globální velmoc. Produkty Apple jsou nyní k dostání ve více než 150 zemích a ve více než 25 jazycích.

Společnost výrazně investuje do rozvojových zemí, kde vytváří pracovní místa a nové příležitosti. Vytvořila také působivý globální dodavatelský řetězec, který jí umožňuje rychle uvádět inovativní produkty na trh.

Apple se stal synonymem pro inovace a jeho produkty jsou v mnoha oblastech považovány za zlatý standard. Společnost způsobila revoluci v poslechu hudby díky svým přehrávačům iPod a iTunes. Její chytré telefony, například iPhone, zásadně změnily způsob komunikace a interakce.

Přelomové počítače Mac od společnosti Apple se staly základem domácností, kanceláří a učeben po celém světě.

Vliv společnosti přesahuje rámec jejích produktů. Apple se stal lídrem v oblasti společenské odpovědnosti firem a nastavil vysoký standard, který ostatní společnosti následují. Její závazek k ekologické udržitelnosti, právům zaměstnanců a filantropii pomohl vytvořit spravedlivější a udržitelnější svět.

Produkty společnosti Apple změnily způsob života lidí a její závazek k sociální odpovědnosti a inovacím bude i v příštích letech hnacím motorem pokroku. Apple tu zůstane a jeho vliv bude cítit ještě několik generací.