České aplikaci Livesport se na iOS daří. Čítá téměř 15 milionů stažení a chystá i sestřihy ze sportovních lig

Každý sportovní fanoušek pravděpodobně někdy hledal ideální aplikaci do svého iPhonu, díky níž by měl k dispozici aktuální výsledky z probíhajících sportovních utkání nebo žebříčky jednotlivých lig. Jednou z nejvyužívanějších mobilních služeb pro tyto účely je Livesport, za kterou stojí stejnojmenná česká technologická společnost.

Tým pod vedením zakladatele Martina Hájka se již řadu let snaží budovat kvalitní platformu, která by pro uživatele sloužila jako první místo, kam se obrátí, když potřebují zjistit stav klání jejich oblíbených klubů. Vzhledem k přítomnosti notifikací pak mohou být automaticky informování vždy, když ke změně výsledku najednou dojde.

Co je Livesport?

Livesport je online platforma vytvořená pro ty, kteří jsou vášnivými sportovci. Spojuje komunitu vášnivých sportovních fanoušků s nejnovějšími zprávami a informacemi. Členům poskytuje aktuální zprávy, videa a statistiky o jejich oblíbených sportovních týmech a hráčích.

Nabízí také řadu nástrojů pro interakci s ostatními fanoušky a sledování trendových témat. Livesport je zdarma a je k dispozici pro Android a iOS.

Dohromady se pak na Livesportu soustřeďuje 38 sportů včetně až 6 tisíc soutěží, o kterých je možné být informováno i na desktopu. Byť ale služba není výhradně k dispozici pouze na mobilní zařízení, jsou to právě telefony a tablety, jež jsou hojně využívané. A verze pro iOS rozhodně není žádnou výjimkou.

Stahování Livesportu

Livesport pro iPhone nebo iPad od debutu na jablečné platformy čítá téměř 15 milionů unikátních stažení (přesněji 14,7 milionu) a jen za měsíc mělo aplikace aktivně využívat zhruba 5,5 milionu lidí, což je zhruba 40 procent všech, kteří si Livesport na iOS stáhli.

Obecně pak v měsíčním průměru sportovní výsledky a další relevantní informace o utkáních pravidelně kontrolují uživatelé iOS více než na konkurenční platformě Android (31 procent), byť na ní byla znatelně víckrát stažena, což je výsledkem mnohem širšího pokrytí trhů zařízeními s operačním systémem Googlu (cca 50,7 milionu). Dohromady jde o přibližně 85 milionů unikátních uživatelů měsíčně.

Livesport chce hlavně kvalitní standard

I když je hlavním cílem lidí z Livesportu především kvalitně pečovat o zaběhlý systém a stále udržovat vysoce nastavenou laťku na globálních trzích, jejíž doménou je co nejpřesnější a nejrychlejší doručování informací uživatelům, chystá také zajímavé novinky.

Jak říká Petr Vavrik z Livesportu, do budoucna chtějí minimálně iOS obohatit o sestřihy nejzajímavějších momentů ze zápasů velkých soutěží včetně notifikačního upozorňování na gólové šance. „K soutěžím chceme přidat i archiv minulých ročníků a také možnost nastavení typu přijímaných notifikací přímo na vybraný zápas nebo tým,“ dodává.

Co se týče technických detailů, i Livesport má nasednout na trend tmavého režimu (takzvaný Dark Mode), který si pomalu ušlapává na iOS cestičku. Ostatně se také ví, že Apple v rámci vývojářské konference WWDC představí iOS 13, jenž výhod tmavého režimu bude využívat.

Online platformy pro sportovní fanoušky

Online sportovní platformy jsou digitální platformy určené pro přístup ke sportovním aktivitám a jejich provozování. Tyto platformy zahrnují obsah související se sportem a také nástroje a služby, které uživatelům umožňují buď přímo se účastnit sportovních aktivit, nebo je koordinovat a usnadňovat ostatním.

Některé platformy nabízejí vlastní obsah, zatímco jiné, například sociální sítě, propojují uživatele s existujícím sportovním obsahem a sítěmi. Umožňují členům komunity komunikovat, objevovat nové aktivity a sdílet aktualizace a zážitky.

Kromě toho online sportovní platformy obvykle poskytují nástroje pro vyhledávání dalších uživatelů a organizování týmů a akcí. Mezi příklady online sportovních platforem patří Strava, Fitbit, DailyBurn a MyFitnessPal.