Rovnou z MacBooku. Instagram testuje posílání soukromých zpráv přes webové rozhraní
Instagram patří mezi klíčové platformy v oblasti sociálních médiích a byť se očekává, že procento růstu nových uživatelů za pár let opadne, stále na ní aktivně působí vyšší stovky milionů lidí měsíčně. Meta, v jejímž vlastnictví se Instagram nachází, tak moc dobře ví, že tuto platformu nesmí nechat usnout na vavřínech a neustále ji zlepšovat.
Drobnější úpravy napříč jeho rozhraním se vyskytují poměrně běžně. Ať už jde o příliv nových filtrů a vizuálních doplňků pro masivně úspěšnou sekci takzvaných stories, nebo možných úprav uživatelského feedu (včetně eliminace lajků). Jedna z největších změn, která se týká komunikační stránky Instagramu, respektive jeho chatovacího rozhraní, nastala v době nedávné.
Přímé zprávy jsou na Instagramu čím dál populárnější a řada lidí je bere jako zcela stěžejní metodu pro komunikaci s přáteli a novými lidmi. Omezujícím problémem bylo to, že chatování bylo zpřístupněné pouze v mobilní aplikaci, nikoliv na webu, kam Instagram také zavítal včetně stories.
Jak informoval magazín The Verge, Instagram zprovoznil sekci pro soukromé zprávy přímo ve webových prohlížečích, a to v jednoduché a pochopitelné formě. Uživatelům se na instagram.com po přihlášení objeví nová ikona, přes kterou se dostanou do rozhraní pro posílání zpráv. Tato drobnost zahájila novou éru komunikace pod hlavičkou společnosti Meta, která komunikační platformu vlastní.
I když se telefony stávají primárními zařízeními, MacBooky a další počítače stále mají své kouzlo a je pohodlnější psát na skutečné klávesnici než na té virtuální. Tento tah navíc potvrdil vizi Marka Zuckerberga, který bere segment komunikací jako zcela klíčový a v budoucnu chce sjednotit všechny své platformy (Messenger, WhatsApp a Instagram) do jedné.