Apple možná pro Čínu chystá iPhone s Touch ID pod displejem ve snaze snížit jeho cenu

Čína patří k největším trhům pro elektroniku a Applu se vyplatí vyrábět produkty pro ni specificky určené. Přesto je zpráva ohlašující iPhone s Touch ID pod displejem dostupný pouze tam bezprecedentní, jelikož se dosud jednalo spíše o menší změny spojené s například s příjmem signálu.

Čínský zpravodajský web The Global Times v reportu o stavu čínského trhu s mobilními zařízeními informoval, že Apple nový iPhone vyrobený přímo na míru zdejším podmínkám uvede ve snaze zlepšit globální prodeje své vlajkové lodi. Ke klesajícím prodejům iPhonu navíc přispívají rostoucí náklady způsobené probíhající obchodní válkou mezi Čínou a Spojenými státy.

Jiné čínské médium poskytlo detaily o jiném chystaném telefonu. Ten se pro snížení ceny má vzdát sofistikovaného systému kamer a senzorů pro rozeznávání tváře Face ID a místo toho se zaměřit na starší technologii, avšak v moderním podání.

Zatímco všechny iPhony s Face ID překračují cenovku 750 dolarů, čínští zákazníci většinou preferují levnější telefony, které jim ve výkonných hardwarových konfiguracích dokáže nabídnout konkurence jako Huawei, Oppo a Vivo.

Nejdražší částí Face ID je speciální laserový emitor, který za jakýchkoliv světelných podmínek lidskému oku neviditelnými paprsky pokryje tvář a software ji může následně analyzovat. Jen tato součástka v Číně stojí několik stovek yuanů (100 yuanů je cca 320 Kč) a má tedy výrazný podíl na vyšší ceně zařízení, které jej obsahují.

Apple v současnosti ovládá necelou desetinu čínského trhu s telefony a před ním jsou značky Huawei, Vivo, Oppo a Xiaomi. Konkurence nabízí čím dál lepší zařízení a je tak schopna uspokojit i náročné zákazníky typicky jevící zájem o výrobky americké společnosti.

Ačkoliv to nelze považovat za směrodatný zdroj, v online anketě čínského média tázající se na aspekty, které by měl Apple zlepšit, tak jednoznačně dominovala právě cena.

Ke stejnému závěru, totiž že finanční dostupnost zařízení Applu je hlavním faktorem jeho úspěchu na čínském trhu vůči domovským značkám, došel také specializovaný analytik z Pekingu Liu Dingding. Pokud se výrobci iPhonu podaří snížit jeho ceny, podle Liua by měl být schopen zvýšit prodeje, i když čínští zákazníci jeví stále větší zájem o domovské značky.

Nejefektivnější strategií by samozřejmě bylo nabídnout podstatně levnější zařízení, to by ovšem mohlo výrazně narušit prémiovou image značky. Místo toho se Apple musí snažit najít rovnováhu mezi cenovou dostupností a nejvyššími specifikacemi.