Videa o šesti vteřinách se vrací. Za oblíbenou platformu Vine přichází nástupce Byte od stejného tvůrce

Ještě předtím, než se na obrovské vlně uživatelského zájmu začaly vozit Instagram a TikTok, proháněla se světem sociálních médií malá aplikace Vine. Ta sloužila pro sdílení krátkých, šestivteřinových a neustále se opakujících videích (přesněji řečeno skečích), které prakticky tvořily nový formát rychlé digitální zábavy.

V této platformě viděl velký potenciál především Twitter, který ji ještě před oficiálním uvedením v roce 2013 od trojice autorů Dom Hofmann–Rus Yusupov–Colin Kroll koupil. A udělal dobře. Vine byl jednoho času využíván více než 200 miliony lidí, z nichž hrstka vybraných založila veleúspěšnou kariéru na YouTube (například Logan Paul nebo Jake Paul).

S akvizicí ze strany Twitteru však postupem času nebyl příliš spokojený Dom Hofmann, jeden ze spoluzakladatelů, a proto nekonzistentně pracoval na podobné alternativě, která by na firmě Jacka Dorseyho nebyla nijak závislá. To bylo okolo roku 2017, kdy byl provoz Vinu neslavně ukončen. Jeho nový vstup do světa krátkých videí se měl jmenovat Byte.

V průběhu let se vyskytovaly střípky ohledně vývoje, ale bylo těžké určit, kdy může nová aplikace vstoupit na trh. Nyní se však celá situace zlomila a po prvotním beta testování ji Hofmann překvapivě vypustil pro běžné uživatele. Byte je nyní dostupná přímo na App Storu a také Google Play a podle očekávání nabízí to, na čem byl založen oblíbený Vine.

Uživatelé dostávají prostor si založit vlastní prostor, na kterém mohou sdílet krátká, šestivteřinová videa. Buď je mohou nahrávat ze své knihovny z iPhonu, nebo využijí vestavěnou kameru v aplikaci a ve zjednodušeném procesu natáčí tam. Podobně jako Instagram i Byte funguje na takzvaných srdíčkách a komentářích, přičemž uživatelé mohou u daného videa vidět i počet přehrání.

Součástí je i bohatý feed videí od jiných tvůrců včetně doporučovaných děl a příslušných kategorií, které se dělí na komedie, hry, animace a další. Extrémně zajímavé bude ovšem sledovat nejen výtvory uživatelů, ale boj mezi TikTokem, čínskou videoplatformou, jež boří jeden rekord za druhým a těší se obrovské oblibě po celém světě.

Byte má nepochybně velký potenciál, a to hlavně díky tomu, že může nalákat zpět uživatele, kteří fungovali na Vinu. Navíc může oslovit i mladší generaci tvůrců, kteří Vine minuli. Zda však bude stačit na TikTok, který se jeví jako největší konkurent, to je zatím ve hvězdách.