Tažení za Dark Mode pokračuje. Apple do tmavých barev oblékl i Apple Store

Někdy je potřeba oceňovat i malé drobnosti, které Apple průběžně dělá. Ačkoliv nejde o žádné nové zařízení ani zásadní softwarovou úpravu, to, že postupně upravuje své uživatelské rozhraní, aby splňovalo nastavená kritéria, jen potvrzuje, že je firma z kalifornského Cupertina posedlá detaily. Tým softwarových designérů totiž upravil nativní aplikaci pro Apple Store, aby podporovala Dark Mode.

Nezapomenutelná je zásadní změna v iOS 13, která se nesla v nasazení tmavého režimu napříč celým rozhraním. Apple převlékl snad všechny své systémové aplikace a nabídl uživatelům dlouho očekávanou možnost si přepnout barvy ze světlých na tmavé. Důvod byl zřejmý: šetření zraku během večerního používání iPhonu nebo iPadu a potenciální zvýšení výdrže baterie.

V době, kdy to udělal Apple, již existovala řada aplikací třetích stran, které Dark Mode nabízely jako přirozenou součást výbavy. Postupně se tento trend rozjel také v Messengeru, týmovém komunikačním nástroji Slack, nebo v chatovací službě WhatsApp a na Instagramu.

I když hlavní vlna již proběhla, Apple se rozhodl obarvit do tmavých barev i Apple Store, respektive online obchod v podobě aplikace pro iOS a iPadOS, kde je možné kupovat prakticky to stejné, co na webové verzi. Dark Mode se tam automaticky promítne tehdy, co bude aktivní tmavý režim napříč celým systémem.

Byť se jedná o maličkost, vášnivé zákazníky, kteří k nákupu nových zařízení a doplňků Applu používají jablečné mobilní zařízení, může potěšit.