Disney+ má v USA téměř 30 milionů předplatitelů. Odhady ale Apple TV+ přisuzují ještě více

Ačkoliv jejich první vlaštovka vznikla už před mnoha lety (Netflix), až rok 2020 byl rokem televizních streamovacích služeb, jelikož na trh vstupili ti největší hráči. Disney+ v rámci finančních výsledků ohlásilo počet předplatitelů, který pouhé tři měsíce od spuštění dosáhl téměř poloviny čísel Netflixu.

Všem bylo jasné, že Disney+ bude se značkami jako Pixar, Marvel a Star Wars hitem. Přesto mnohé zaskočilo, že si službu za jediný den předplatilo přes 10 milionů lidí a první velký nový seriál, Mandalorian, se rychle stal tím nejdiskutovanějším na internetu. Jednalo se samozřejmě o jednorázový skok zájmu související se spuštěním, následoval však další rychlý růst.

Ukázaly to hodnoty zveřejněné spolu s finančními výsledky Disneyho za první fiskální kvartál roku 2020. Zatímco původní zpráva firmy ohlašovala 26,5 milionu předplatitelů ve Spojených státech, podle ředitele Boba Igera to o pár dnů později bylo už 28,6 milionu.

Netflix v USA sleduje kolem 61 milionů diváků a přibývají další, jeho růst se ovšem zpomaluje a naposledy byl nižší, než se předpokládalo.

Na druhou stranu se už tak jedná o velkou část amerických domácností, takže je pochopitelné, že se trh postupně nasycuje. Disney se s něčím podobným bude muset dříve nebo později vypořádat také, obzvlášť když se začne výrazněji rozvíjet další konkurence v podobě Apple TV+ a HBO Max. Apple svá čísla nezveřejnil a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo v blízké době změnit.

Applu se věští skvělá budoucnost

Odhady nicméně poskytla analytická společnost Ampere Analysis, která Disney přisoudila 23,2 milionu předplatitelů. V té době se mohlo jednat o poměrně přesnou statistiku, což by znamenalo extrémně pozitivní výsledek pro službu Applu. Ta totiž má svého obsahem mnohem většího konkurenta v zájmu výrazně předčit s více než 30 miliony odběratelů.

Apple má velkou výhodu v tom, že je schopen svoje služby přímo spojit s prodejem zařízení a obrovskou uživatelskou základnou čítající přes 1,5 miliardy aktivních iOS zařízení. S tím jsou pak spojeny také mnohé promoční akce, například roční bezplatný přístup na Apple TV+ při koupi nového produktu společnosti (byť je této akci už konec).

Strategií v tomto případě je vytvořit návyk sledování seriálů a následně pak hladce přejít na platící odběratele díky nízkému předplatnému 139 korun za měsíc klidně pro celou rodinu.