Jízdní dojmy Mitsubishi ASX a Outlander 2017 – Cizelování detailů

Mitsubishi letos slaví 100 let výročí, a kromě zcela nového SUV, které bude čekat v Ženevě, si pro své fanoušky přichystalo modernizované ASX a také Outlander. Už zase? Ano, tentokrát technici zaměřili svou pozornost na vylepšení bezpečnosti a komfort posádky.

Mitsubishi tradičně hraje na vícero modelových změn v průběhu životního cyklu. To proto se může člověku zdát, že nějaký ten facelift je u značky se třemi diamanty takřka na denním pořádku. Outlander, druhý nejprodávanější model značky na českém trhu, prodělal velký facelift pro modelový rok 2016. Letos přichází s decentními modifikacemi. Prodávanější ASX je na tom podobně.

Outlander MY2017

Outlander modelového roku 2017 se pyšní novou přední maskou s výrazným chromováním, kterému u Mitsubishi říkají dynamický štít. Pozornému oku neunikne nahrazení klasické antény stylovější „žraločí ploutví“ u všech variant, což znamená, že se člověk nemusí starat o sundávání antény v myčce.

Detail, ale sakra praktický, stejně jako výměna uzávěru palivové nádrže pro jednodušší manipulaci při tankování. Uvnitř vozu se toho na první pohled také moc nezměnilo, ale bližší ohledání odhalí nový uzavíratelný držák nápojů před řadicí pákou.

Puristé uroní slzu nad výměnou klasické ruční brzdy elektronickou parkovací, která podle výrobce nabízí jednodušší a méně namáhavé sepnutí nebo funkci automatického zabrzdění a odbrzdění. Když se akumulátor vybije, má člověk ale smůlu.

Mitsubishi se u Outlanderu zaměřilo na grafiku palubního počítače a multimediálního systému, která je modernější a přehlednější. V zavazadelníku se na přání zákazníků nově objevuje 12 V zásuvka. Noví majitelé Outlanderu MY2017 se mohou rovněž těšit na vyhřívání čelního skla a volantu.

Mitsubishi detaily

Kromě toho byla vylepšena aktivní bezpečnost posádky. Funkce sledování mrtvého úhlu funguje jak při běžném provozu, tak při předjíždění, a umí hlídat situaci za vozem rovněž při couvání z parkovacího místa, ovšem například při šikmém stání nemusí přes zaparkovaná vozidla vidět, takže zodpovědnost je vždy na řidiči.

Dalším asistenčním systémem, který v Outlanderu doznal vylepšení, je varování před kolizí. Díky tomu, že nově nevyužívá pouze radaru, jako tomu bylo dříve, ale unikátní kombinaci laserového radaru a kamery, rozpozná také osoby. Tato dvojka se stará také o fungování systému, který varuje před opuštěním jízdního pruhu a automatického přepínání potkávacích a dálkových světel.

Samočinná dálková světla se u Outlanderu objevují vůbec poprvé. Všechny chytré asistenty lze dostat pouze v kombinaci s automatickou převodovkou. A onen zakopaný pes je v tom, že klasický Outlander je nejlepší právě v kombinaci s manuální převodovkou.

ASX MY2017

Jeho jízdní vlastnosti jako naprosto boží. Boží proto, že ASX je jízdním projevem tak moc blízké Lanceru. Podvozek, který k řidiči prostřednictvím sedačky doslova promlouvá, klasická ruční brzda přehazující zadní část vozu už na lehké zatažení, řízení, od kterého se na dnešní auta skutečně něco člověk dozví, a hlavně šestnáctistovka bez turba (117 koní při 6000 a 154 Nm při 4000).

To vše dělá z ASX jedno z posledních ryze mechanických řidičských aut na trhu. A teď k těm změnám. Přední část vozu je oproti Outlanderu kompletně přepracována. Anténa je rovněž žraločí, víčko taktéž nové. Sedačky mají upravovatelné seřizování výšky. Motory jsou vynikající a úsporná zážehová šestnáctka, která rozhodně mezi trhače asfaltu nepatří, ale je úsporná a řidiče bude bavit.

Škoda, že nelze kombinovat s pohonem 4×4. Průměrná spotřeba se pohybuje okolo šesti litrů. Oba modernizované modely jsou i nadále hodně svérázné a automobilka Mitsubishi svým přístupem v mnoha ohledech připomíná Subaru.