Test Volkswagen Tiguan 2.0 TSI – Lesa pán

Je nižší, širší a delší. Prostornější a pohodlnější. Luxusnější. Takový je Volkswagen Tiguan druhé generace. A jestli je Karoq malý Kodiaq, tak tohle wolfsburgské SUV je téměř identickou zmenšeninou Touarega. Malý brácha s čumákem od Passatu. Co nabízí Tiguan druhé generace?

Inteligentní podvozek modulární platformy MQB má Tiguan jako první SUV od Volkswagenu. Systém pohonu všech čtyř kol je řešený mezinápravovou spojkou Haldex 5. generace. Řidič si ho diriguje přes otočný ovladač u řadicí páky. Co dalšího vůz nabízí?

Volkswagen Tiguan

Pohon má na svědomí silný dvoulitrový turbobenzin z Golfu GTI o výkonu 162 kW, tedy 220 koní spřažený se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Točivý moment 350 Nm je k dispozici v širokém rozsahu od 1500 až do 4000 otáček. Tiguan si v terénu vezme hravě přes 10 litrů, na dálnicích ale umí jet za 8,5.

Tiguan druhé generace nabízí za příplatek adaptivní tlumiče DCC. Ocení je hlavně čeští řidiči. Pohodlí při jízdě zajišťuje velkorysý vnitřní prostor v šířce kolem jednoho a půl metru. Nový Tiguan je oproti předchůdci o šest centimetrů delší a o tři širší.

Vešly se sem proto i nadstandardně rozměrné a pohodlné sedačky a zbylo i místo na spoustu odkládacích prostor. Ve dveřích, na středové konzoli, u kolen v síťkách. Do kufru se při posunutí zadní lavice na doraz vejde 615 litrů zavazadel.

Skvělá výbava

Co se děje kolem auta, může řidič sledovat díky 3D projekci prostorového kamerového systému na velké osmipalcové multimediální obrazovce. To digitální přístrojový štít za volantem zase nabízí pěknou řádku informačních ploch o spotřebě, navigaci nebo třeba náklonu karoserie v terénu. Asi nejpovedenější a nejvíc praktický je širokoúhlý náhled mapy s budíky po stranách.

tachometrů přitom může člověk libovolně měnit. Přepínání grafiky je rychlé, plynulé a absolutně rozmazlující. Škoda jen baculatého písma, které v kontrastu geometricky přímých linek interiérového designu působí nevkusně.

Velmi funkčně je realizovaný asistent pro sledování mrtvého úhlu, který překonává pomocníky ve srovnatelně vybavených vozech. Signalizace ve zpětném zrcátku svítí v případě blížícího se auta, rozbliká se až v případě, že chce člověk odbočit.

Líbivá je šedá Indium metalíza i obutá kolesa, černý strop, masivní nárazník i čtyřúhelníkové výdechy výfuku na imitaci difuzoru. Je toho spousta. Nový Tiguan má prostě skvělou fazónu. V popsané výbavě ale stojí přes milion a čtvrt, a dostává se tak do cenových hladin prestižnějších německých konkurentů z řad BMW nebo Mercedesu.

Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec

Objem: 1984 cm3

Výkon: 162 kW (220 k) při 3500 ot./min.

Točivý moment: 350 Nm při 1500–4000 ot./min.

Rychlost: 220 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 7,8/9,7/6,7

Pohotovostní hmotnost: 1862 kg

Rozměry: 4486 x 1839 x 1643 mm

Rozvor: 2681 mm

Objem zavazadlového prostoru: 615 l / 1655 l