SUV Bazar: Mercedes-Benz ML 320 CDI 2. generace

mercedes_benz_ml_320

Spousta kluků snila o tom, že si v dospělosti pořídí velký nablýskaný Mercedes. Dnes si sen mohou celkem jednoduše splnit. Na trhu s ojetinami je totiž možné pořídit luxusní „MLko“ za velmi přijatelnou cenu. Hlavně Mercedes ML druhé generace s třílitrovým dieselem. Co tento vůz nabízí?

Mercedes se svou první generací modelu ML předběhl dobu. Vždyť například konkurenční BMW představilo svoje luxusní SUV X5 o pár let později. Jízdní vlastnosti úvodní generace nebyly optimální. Navíc auto s přibývajícím časem trápily problémy se zadní nápravou. To žádného majitele finančně nákladného vozidla nepotěší.

A tak na trh vlétla v roce 2005 generace druhá. Oproti předchozí verzi se více blížila tomu, co od vozů německé automobilky člověk očekává. Tedy kombinace dostatečně výkonných agregátů, skvělých jízdních vlastností, komfortu a povedeného designu.

Krasavec v hledáčku zlodějů

Vnější design se opravdu povedl. Kombinace robustnosti a elegance okořeněná sportovním nádechem působí přitažlivě. I po mnoha letech auto vypadá moderně. Bohužel se líbí nejen zákazníkům, ale i zlodějům, jejichž cílem se toto vozidlo často stává. Proto se doporučuje auto parkovat v garáži.

i-po-letech-je-to-fec5a1c3a1k-400x267-2302740
Nestárne a nestárne.

Ovládání automatu za volantem

Automobilka zapracovala také na provedení interiéru, které bylo u předchozí generace terčem kritiky. Až na výplň dveří jsou všude použity kvalitní materiály. Ovladače má řidič po ruce. Ze začátku asi bude trochu bojovat s páčkou na ovládání automatické převodovky, která je umístěna nezvykle za volantem.

Během několika jízd se s tím ale člověk srovná. Naopak mu možná bude chybět pod volantem klasická pravá páčka, pomocí které ve většině aut člověk ovládá stěrače. Ty v tomto vozidle člověk ovládá otočnou koncovkou na levé páčce. Při manipulaci se stěrači může člověk omylem spustit blinkry. Pochvalu si zaslouží volant, který vypadá skvěle a interiéru dodává sportovnější vzhled.

pc3a1c48dka-na-olvc3a1dc3a1nc3ad-automatu-400x267-7683502
Páčka na ovládání automatické převodovky.

Couvání noční můrou

Jízda s „emelem“ je naprosto komfortní. Vzduchový podvozek skvěle žehlí nerovnosti. Ve vyšších rychlostech se auto v prudších zatáčkách poměrně naklání, ale dál drží stopu. Nedotáčivost přichází až ve vysokých rychlostech. Problém s náklonem karosérie se dá vyřešit dvojím způsobem.

Buď člověk zpomalí nebo přepne z režimu Comfort na režim Sport. Tím podvozek výrazně ztuhne.Na druhou stranu ale auto na nerovnostech zase víc odskakuje. Noční můrou je podélné parkování. Dozadu prakticky člověk nevidí a parkuje tím pádem tak trochu naslepo. Lze samozřejmě dodatečně domontovat parkovací senzory.

i-zadnc3ad-c48dc3a1st-je-sexy-400x267-6216289
Jízda s ním je radost.

Vyšší servisní náklady

Celkově je Mercedes ML považován za velmi spolehlivé auto. Mezi konkrétní problémy jeho druhé generace patří kratší životnost brzdových komponentů. Na těch se podepisuje hlavně vyšší váha vozu. Podvozek i soustava 4×4 nevykazují časté závady a fungují bez problémů. Značně prodražit se mohou problémy se vzduchovým odpružením Airmatic.

U dieselů CDi se zase poměrně rychle opotřebují či zanesou vstřikovače. To se projevuje při akceleraci klepáním nebo zvýšenou hlučností. Pokud se vstřikovače včas nevymění, může dojít k poškození pístu. I přes nižší pořizovací náklady a relativně dobrou pověst se tak může pořízení tohoto vozu prodražit. Na druhou stranu mezi plusy tohoto vozu patří určitě komfort, kvalitní materiály, zajímavá pořizovací cena a vysoká bezpečnost.