TEST: Kia Stinger 4×4 – Znovuzrozené GT

kia_stinger

Automobilka Kia má v portfoliu už leccos, ale udělat cenově dostupné sportovní Gran Turismo byla vážně výzva. Jak se s tím jihokorejští inženýři poprali? Kia Stinger modelového roku 2019 je vážně něco. Co je na něm tak zajímavé?

Kia nabízí na českém trhu necelou dvacítku modelů a cílí především na masy. Výjimku tvoří Stinger. Neotřelé, neokoukané a svým způsobem jedinečné auto. Takové, ke kterému patří epická hudba a klikaté podlouhlé silnice. Už jen design je schopen vyvolat všeobecnou pozornost. Designový jazyk je poměrně zajímavou kombinací zakulacených tvarů, otvorů, nasávačů a všemožných aerodynamických prvků.

Slyšeli jste o pronájmu Beast? Můžete si pronajmout Teslu přímo na ulici. Neváhejte použít slevový kód RU1RW5CPUU a stáhnout aplikaci zde >

Všechna tahle udělátka mají také praktickou funkci. Například usměrňují vzduch tam, kam je třeba. Boční siluetu téměř pět metrů dlouhé karoserie typu fastback doplňují kouřově chromové kryty zpětných zrcátek a skoro třímetrový rozvor náprav, které hostí brzdy Brembo. Zezadu se auto mračí a vypadá smutně.

Možná to byl záměr návrhářů, zrcadlit emoce některých řidičů, které předjela neobyčejná Kia. Třebaže si stihnou na zádi přečíst nápis GT, který sám o sobě dnes už působí trochu jako klišé, nicméně duo zdvojených koncovek sériového výfuku, ze kterých se zvlášť v zimě vlivem nízkých teplot demonstrativně kouří, zkrátka dává najevo, že nejde o sportovní pozlátko.