Vyrazit na expedici s klasickou čtyřkolkou může být mnohdy riskantní, pokud tedy nemáte SHERP. Uzavřená dvoumístná karoserie a obří pneumatiky s unikátním systémem dofuku i s ochranou proti defektu vám dávají slušný základ pro cestování kamkoliv.
Unikátní systém dofukování pneu
Rover SHERP váží 1300 kg
V Rusku vznikl tento stroj za účelem zdolávání náročného prostředí, kterého je na východě téměř nekonečno. Světlo světa spatřily rovnou dvě varianty terénního přepravníku SHERP, základní ABM a dražší verze PRO, která má hliníkovou karoserii i pozinkovaný rám. S rozměry 3400 x 2520 x 2520 mm působí poměrně masivně, k čemuž přispívají především unikátní nízkotlaké pneumatiky. Každá váží 85 kilogramů a jsou mezi sebou propojeny velkými vzduchojemy. V případě nárazu a vzrůstajícího tlaku uvnitř, systém automaticky sníží nebezpečný tlak, přepuštěním plynů do ostatních kol. Klasický vzduchový kompresor by pro huštění nedostačoval, proto SHERP využívá výfukových plynů, a tudíž máte dofouknuto za 30 vteřin.
Brzdový pedál chybí
Z látkového čalounění vykukuje páka převodovky
Uvnitř pracuje vznětový japonský čtyřválec Kubota-V1505-t / E3B o objemu 1.5 litru a nízkým výkonem 44 koňských sil. Vnitřní převody a velká kola nevyžadují těžký motor, proto tady zbylo 1000 kg užitečného zatížení. Auto se dokáže na místě otočit jako tank a nevadí mu ani voda, protože umí plavat. Pod nohama se nachází jen dva pedály, přestože je vozítko vybaveno zesílenou pětistupňovou manuální převodovkou. Brzdový pedál tady nehledejte, systém brzdění má SHERP řešený jinak. Kvůli konstrukci se do něj obtížně nastupuje, protože výklopné je jen čelní sklo a boční okna posuvná. Doporučujeme tedy využívat integrovanou stoličku. V budoucnu bude muset výrobce nastupování vylepšit, protože díky této nedokonalosti ztratil několik vážných zájemců.
Čtyřkolka jen pro bohaté
Teoreticky se uvnitř mohou usadit čtyři osoby, ovšem bezpečností pás budou mít jen dvě. Látkové čalounění interiéru výrobce vylepšil systémem uchycení MOLLE, na který můžete zavěsit různorodé vybavení. Zavazadlový prostor se dá snadno přeměnit na ložnou plochu 2100 x 1200 mm. Pod ní se ukrývá 700 litrový zavazadelník s organizérem. Pod sedadlem spolujezdce má své místo další 80 litrové úložiště. Příplatkově výrobce integruje do interiéru ohřívače vzduchu pro větší cestovní pohodlí. Když padne noc, určitě přijdou vhod volitelné vysoce svítivé LED svítilny. Rover SHERP je extrémní obojživelná čtyřkolka, ovšem jen pro bohaté, základní cena startuje na 4 950 000 Rublech, což je zhruba 2 100 000 Kč. Pokud budete toužit po variantně PRO se všemi příplatky, připravte si 6 713 064 Rublů (2 880 121 Kč).
V terénu je téměř nezastavitelný
Základní technické údaje
Rozměry: 3400 x 2520 x 2520 mm
Karoserie: hliníková
Hmotnost: 1300 kg
Motor: Kubota-V1505-t / E3B
Palivo: nafta
Objem: 1498 ccm
Výkon: 44,3 koní
Převodovka: pětistupňová manuální
Odpružení: vzduchové
Světlá výška: 600 mm
Užitečné zatížení: 1000 kg
Maximální rychlost: 40 km/h
Minimální rychlost: 1,5 km/h
Maximální rychlost na vodě: 6 km/h
Rozměry pneumatiky: 1600 x 600 mm
Spotřeba paliva v terénu: 2-3 l / h
Objem palivové nádrže: 56 l
Objem příplatkových nádrží: 4 x 58 l
Přední nájezdový úhel: 35°
Servisní interval: 50 motohodin