Modernizovaný Nissan Qashqai

Přes 2,3 milionů prodaných vozidel v Evropě, 94 % nárůst prodeje od roku 2007 a 9,8 % podílu na českém trhu mezi crossovery. To je Nissan Qashqai. Nyní je tady jeho facelift, který přinesl několik zásadních vylepšení, nový výbavový stupeň a chystá se také autopilot.

Zasloužené omlazení

Dlouho očekávané omlazení modelové řady Nissanu Qashqai přineslo své ovoce v podobě nového vylepšeného designu. Přední části auta dominuje nová maska chladiče do V s logem výrobce. Dalším výrazným prvkem jsou podlouhlé hlavní světlomety s výraznými LED světly pro jízdu ve dne. Samotný LED pás je sdružený s blikači, takže se při jejich aktivaci zbarví do oranžova.

Zadní svítilny dostály decentní úpravy v podobě 3D efektu a protažení samotných LED obrysových světel. Novinkou jsou také různé varianty litých kol a rozšířená barevná paleta laků karoserie o světle modrou a bronzovou metalízu. Aerodynamice má pomoci speciální spodní kryt pod předním nárazníkem, usměrňující obtékání vzduchu.

Technologické inovace na dosah ruky

Z hlediska komfortu dostal Qashqai do vínku další výbavový stupeň TEKNA+, který má svému řidiči naservírovat prémiové materiály a funkční porci technologií. Tradičně nezklamala ergonomická kožená sedadla s vyhříváním a hodně nás potěšil přepracovaný multifunkční volant.

Nově tady lze najít vypínatelnou funkci AUTOHOLD, díky které nemusí stát člověk na brzdě při zastavení. Zadní skla jsou nyní silnější a celkově Nissan zapracoval na redukci hluku, což je znát po pár kilometrech jízdy. Všechna čtyři elektricky ovládaná okna jsou vybavena dojezdy, takže se s nimi dá manipulovat jedním stiskem.

Řadit, řadit, řadit

V nabídce je vznětový čtyřválec 1.6 dCi o výkonu 130 koní, ale i přeplňovaný benzínový motor 1.6 DIG-T s výkonem 163 koní. Benzínová pohonná jednotka se nechá ráda vytáčet, ovšem s manuální převodovkou je nutné u Qashqaie zkrátka neustále řadit a podřazovat.

Samotná krátká dráha třetího převodového stupně je občas matoucí, jelikož člověku připadá, jako by rychlost nezapadla správně. Proto u většiny řidičů vyhrává automat. V neposlední řadě dostane Nissan na jaře 2018 technologii autonomního řízení ProPILOT.

ESP v akci

Jízdní pohodlí se od minulé generace nikterak výrazně nezměnilo. Vylepšené podvozkové nastavení a drobné konstrukční změny umožní pohodlné cestování i přes horší silnice. Jakmile začne člověk autu šlapat na krk, půjdou oba motory lehce do otáček.

CVT převodovka mnohdy motor spíše přetáčí, čímž dochází k pomalejšímu nástupu očekávaného zrychlení. Manuální řazení tady zase není koncipované na rychlé změny stupňů, zkrátka závodník v něm není. Zapnutá kontrola trakce společně se systémem Chassis control, který reguluje přenos i rozdělení točivého momentu, umožňuje bezpečnou porci ostré jízdy.

Během prudkého zatáčení systém přibrzďuje jednotlivá kola pro hladší průjezd zatáčkou. Model s předním náhonem trpí v extrémní zátěži nedotáčivostí, jejíž působení následně zkrotí elektronika tvrdým zásahem brzd.

Mise splněna

Nový Qashqai budí pozitivní dojem. Vlastně plní to, co se od něj očekává. Přinesl potřebné decentní omlazení a dávku komfortu navíc. Do budoucna se řidiči můžou těšit na nasazení autonomního řízení, což posune tohle kompaktní SUV zase o kousek výš. Zde přehledná tabulka vylepšených prvků auta.

InteriérExteriérTechnologie
Vylepšené těsnění dveříAerodynamický kryt pod nárazníkemOchrana proti převrácení
Absorbční materiály ve dveřích19″ litá kolaŘízení
Absorbční materiály v zadní částiNová maska s radaremNouzové brzdění s detekcí chodců
Volant ve tvaru DZadní světla s 3D efektemEmise 99 g ( 1.5 dCi)
Kožená sedadla s pamětíAdaptivní Bi-LED světlometyHlídání slepých úhlů při vycouvání
Audiosystém BOSE s osmi reproduktoryAnténa ve tvaru žraločí ploutveAsistent rozjezdu do svahu
Kvalitnější materiály interiéruKapotaAutopilot (jaro 2018)
Vylepšený infosystém Nissan ConnectPřední nárazník