Modernizovaný Nissan Qashqai
Přes 2,3 milionů prodaných vozidel v Evropě, 94 % nárůst prodeje od roku 2007 a 9,8 % podílu na českém trhu mezi crossovery. To je Nissan Qashqai. Nyní je tady jeho facelift, který přinesl několik zásadních vylepšení, nový výbavový stupeň a chystá se také autopilot.
Zasloužené omlazení
Dlouho očekávané omlazení modelové řady Nissanu Qashqai přineslo své ovoce v podobě nového vylepšeného designu. Přední části auta dominuje nová maska chladiče do V s logem výrobce. Dalším výrazným prvkem jsou podlouhlé hlavní světlomety s výraznými LED světly pro jízdu ve dne. Samotný LED pás je sdružený s blikači, takže se při jejich aktivaci zbarví do oranžova.
Zadní svítilny dostály decentní úpravy v podobě 3D efektu a protažení samotných LED obrysových světel. Novinkou jsou také různé varianty litých kol a rozšířená barevná paleta laků karoserie o světle modrou a bronzovou metalízu. Aerodynamice má pomoci speciální spodní kryt pod předním nárazníkem, usměrňující obtékání vzduchu.
Technologické inovace na dosah ruky
Z hlediska komfortu dostal Qashqai do vínku další výbavový stupeň TEKNA+, který má svému řidiči naservírovat prémiové materiály a funkční porci technologií. Tradičně nezklamala ergonomická kožená sedadla s vyhříváním a hodně nás potěšil přepracovaný multifunkční volant.
Nově tady lze najít vypínatelnou funkci AUTOHOLD, díky které nemusí stát člověk na brzdě při zastavení. Zadní skla jsou nyní silnější a celkově Nissan zapracoval na redukci hluku, což je znát po pár kilometrech jízdy. Všechna čtyři elektricky ovládaná okna jsou vybavena dojezdy, takže se s nimi dá manipulovat jedním stiskem.
Řadit, řadit, řadit
V nabídce je vznětový čtyřválec 1.6 dCi o výkonu 130 koní, ale i přeplňovaný benzínový motor 1.6 DIG-T s výkonem 163 koní. Benzínová pohonná jednotka se nechá ráda vytáčet, ovšem s manuální převodovkou je nutné u Qashqaie zkrátka neustále řadit a podřazovat.
Samotná krátká dráha třetího převodového stupně je občas matoucí, jelikož člověku připadá, jako by rychlost nezapadla správně. Proto u většiny řidičů vyhrává automat. V neposlední řadě dostane Nissan na jaře 2018 technologii autonomního řízení ProPILOT.
ESP v akci
Jízdní pohodlí se od minulé generace nikterak výrazně nezměnilo. Vylepšené podvozkové nastavení a drobné konstrukční změny umožní pohodlné cestování i přes horší silnice. Jakmile začne člověk autu šlapat na krk, půjdou oba motory lehce do otáček.
CVT převodovka mnohdy motor spíše přetáčí, čímž dochází k pomalejšímu nástupu očekávaného zrychlení. Manuální řazení tady zase není koncipované na rychlé změny stupňů, zkrátka závodník v něm není. Zapnutá kontrola trakce společně se systémem Chassis control, který reguluje přenos i rozdělení točivého momentu, umožňuje bezpečnou porci ostré jízdy.
Během prudkého zatáčení systém přibrzďuje jednotlivá kola pro hladší průjezd zatáčkou. Model s předním náhonem trpí v extrémní zátěži nedotáčivostí, jejíž působení následně zkrotí elektronika tvrdým zásahem brzd.
Mise splněna
Nový Qashqai budí pozitivní dojem. Vlastně plní to, co se od něj očekává. Přinesl potřebné decentní omlazení a dávku komfortu navíc. Do budoucna se řidiči můžou těšit na nasazení autonomního řízení, což posune tohle kompaktní SUV zase o kousek výš. Zde přehledná tabulka vylepšených prvků auta.
Interiér | Exteriér | Technologie |
Vylepšené těsnění dveří | Aerodynamický kryt pod nárazníkem | Ochrana proti převrácení |
Absorbční materiály ve dveřích | 19″ litá kola | Řízení |
Absorbční materiály v zadní části | Nová maska s radarem | Nouzové brzdění s detekcí chodců |
Volant ve tvaru D | Zadní světla s 3D efektem | Emise 99 g ( 1.5 dCi) |
Kožená sedadla s pamětí | Adaptivní Bi-LED světlomety | Hlídání slepých úhlů při vycouvání |
Audiosystém BOSE s osmi reproduktory | Anténa ve tvaru žraločí ploutve | Asistent rozjezdu do svahu |
Kvalitnější materiály interiéru | Kapota | Autopilot (jaro 2018) |
Vylepšený infosystém Nissan Connect | Přední nárazník |