HuhulakOFF je závod, kde vítězí důvtip

Sedmý orientační závod po taktovkou offroadových nadšenců z Dobřan se konal 3. března 2018 v okolí Plzně. Minusové teploty neodradily účastníky všech věkových generací. Vyzbrojili jsme se terénní Navarou a vyrazili do boje, kde čas nehraje roli, ale vítězí důvtip.

S láskou a legálně

Orientační závod pořádali nadšenci Jaroslav Cibulka, Ondřej Sedláček a Martin Nocar, kteří si vzali do parády také bývalý tankodrom v Dobřanech nedaleko Plzně. Cílem organizovaných akcí je sdružovat lidi se stejným zájmem a podporovat legální „offroading“. Na start zimního orientačního závodu se nakonec dostavilo sedmnáct posádek. Vyrazili jsme reprezentovat náš SUV Magazín s modelem Nissan Navara Trek-1°.

Začátek celé akce byl u obchodního centra na okraji Plzně. Závodu se zúčastnili lidé s nadupanými offroady, sériovými SUV, ale i s „osobáky“ s pohonem 4×4. První úkol rozházel pořadí startu. K jeho splnění bylo potřeba vyfotit maximálně tři fotky zboží, jehož cena dá dohromady číslo 2018. To bezpečně vytížilo některé posádky i na čtyřicet minut.

Spletité cesty

Sedáme do Navary a vyrážíme polykat první kilometry. Samotný itinerář byl plný hádanek, takže nám bylo jasné, že pětasedmdesátikilometrovou trasu zdoláme s minimálně dvojnásobným nájezdem. Závod směřoval od okraje Plzně až za Rokycany.

Trasa vedla po prašných cestách, pevném asfaltu, ale i v mírném terénu. Specialitou byly úkoly „stop a čum“. Tehdy jsme museli zastavit a zaznamenat si všechno, co nám přišlo v okolí zajímavé. Samozřejmostí byly také úkoly typu spočítej, vyfoť, najdi. Ve finiši byl připraven dotazník a za správné odpovědi se posádkám přičítaly cenné body.

Omezené manévry

HuhulakOFF nebyl podmíněný časem, vítězil tady důvtip. Časová neomezenost však trochu kazila celkový dojem. Čekat na bloudící posádky dvě hodiny zkrátka nebylo ideální. Ačkoli zázemí i občerstvení připravili pořadatelé na jedničku.

Nissan Navara má díky rozměrům celkem omezenou manévrovatelnost. Věřte mi, že otočit skoro pět a půl metru dlouhý pick-up kdesi uprostřed lesa nebylo snadné. Tuhle nevýhodu však auto částečně kompenzovalo panoramatickým parkovacím systémem. Díky silnému motoru 2,3 litru se dvěma turby a samočinné převodovce jsme neztratili komfort ani mimo silnice.

Některé úkoly byly vysloveně terénní. Například poslat fotku s co možná největším křížením nápravy. Bonusové body získali také lidé, kteří poslali veselý snímek z místa určení. Jelikož šlo o technicky nenáročný závod s mírným terénem, zvládli trasu i řidiči osobních aut. Ačkoli vidět VW Passat, jak schytává tvrdé rány do podvozku, každého automobilistu trochu zabolí. Nicméně to k offroadu zkrátka patří.

Nissan Navara Trek-1° byla na špatných cestách jako doma. Okolní teploty se pohybovaly kolem pěti pod nulou, takže jsme 98 procent trasy zvládli jen na zadní pohon. Otestovali jsme také asistenta sjíždění ze svahu, když byla možnost jet volitelně z prudkého kopce. Ani tehdy Nissan nezklamal.

Přátelský konec

Konec orientačního závodu byl ve Stájích Mudra v Mirošově nedaleko Rokycan. Na místě proběhlo vyplnění závěrečného testu, občerstvení a čekání na poslední účastníky. Následovalo vyhlášení výsledků a tombola o ceny. Po dobu akce vládla přátelská atmosféra a zdravé soutěžení. S Nissanem jsme nakonec najeli něco ke dvou stům kilometrů.

Průměrná spotřeba se pohybovala na hranici jedenácti litrů nafty na sto kilometrů. Pořadatelé oznámili, že se podobný závod bude konat také v létě. Pokud tedy hledáte tip na pohodovou událost nebo si chcete legálně zajezdit nedaleko Plzně, mrkněte na stránky Offroad Parku Dobřany.