SUV Bazar: Kia Sportage 2.0 CRDi 3.generace

Kia Sportage třetí generace patří v nabídkách bazarů k žádaným spolehlivým autům. I tak si u ní ale musí dát člověk pozor na odolnost podvozku a interiéru. U dieselových verzí se zase doporučuje zkontrolovat funkčnost filtru pevných částic.

Mezi druhou a třetí generací lze těžko najít podobnost. Vstup třetí generace na trh v roce 2010 znamenal pro korejskou automobilku velký krok vpřed. Na rozdíl od předchozí generace si totiž ta třetí vybudovala pověst komfortního a velmi spolehlivého SUV.

Exteriér poráží interiér

Sportage u řidičů boduje exteriérovým zpracováním. Líbivý vzhled přídě, prolisy na bocích a lehce futuristická zadní část jsou typickými prvky této generace. I po letech nepůsobí na silnici zastarale, a hlavně zpracováním masky zapadá mezi současné SUV. Na interiéru lze ocenit jednoduchost a přehlednost palubní desky.

Bohužel příliš plastové zpracování zbytečně kazí celkový dojem. Také umístění loketní opěrky není velmi šťastné. Dosáhnout při opření ruky na řadící páku je nadlidský úkol. Zavazadlový prostor má vysoko položenou podlahu a kufr je tak menší, než by vzhledem k rozměrům vozu mohl být. Na druhou stranu lze pochválit velice pohodlná sedadla.

dsc_0533-1-e1508930183671-400x289-4877036
Interiér je jednoduchý.

Komfortní jízda, ale horší výhled

Na nerovnostech nemá člověk vůz tolik po kontrolou. Jízda s předposlední generací je velmi příjemná, hlavně pokud člověk cestuje sám. Pokud se ale auto víc naloží, je lepší se vyhýbat horším silnicím. Na nich totiž tlumiče mohou narazit na své limity, rozklepe se přední náprava a auto se výrazně hůř řídí.

Přestože je řízení trochu přeposilované a řidič má z auta horší výhled, je jízda povětšinou komfortní. Tomu pomáhají i už zmíněná pohodlná sedadla a výborně odhlučněný interiér. Automatická převodovka řadí logicky a rychle, ale podepisuje se pod vyšší spotřebu. Naftový dvoulitr si bere průměrně přes 10 litrů.

Drahé komponenty fungují spolehlivě

I spolehlivá bazarová auta mají své opakující se závady. Jaké jsou spojené s modelem Kia Sportage třetí generace? I přes to, že se jedná o poměrně spolehlivé auto odolnost podvozku a interiéru je horší. Mezi nejčastější závady patří zanášející se EGR ventil nebo DPF filtr.

Mechanici proto doporučují zkrátit interval výměny oleje na 15 až 20 tisíc kilometrů. A samozřejmě jezdit na kvalitní naftu. Jaké jsou další plusy a mínusy tohoto vozidla?

Plusy

+         Stabilní a relativně komfortní podvozek

+         Pocit z řízení

+         Jednoduchost palubní desky

+         Odhlučnění interiéru

+         Pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením

Mínusy

–          Horší výhled vpřed, šikmo i dozadu

–          Přeposilované řízení

–          Vysoko umístěná podlaha zavazadlového prostoru

–          Nevhodně umístěná loketní opěrka