SUV Bazar: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport

SUV boom se projevuje všude kolem. Kromě toho, že automobilky plní trh jedním novým SUV modelem za druhým, ovlivnil výrazně i poptávku po ojetých autech. K oblíbeným autům v bazarech patří i Volkswagen Tiguan 2.0 TDI. Na co si dát si při jeho koupi pozor?

Deset let na trhu

Volkswagen Tiguan vstoupil na trh v roce 2007. Jeho název vznikl spojením slov Tiger a Iguana tedy tygr a leguán. Od té doby získal pověst spolehlivého auta a stal se jedním z nejpopulárnějších SUV. První generace na trhu vydržela devět let. Na přelomu let 2015 a 2016 ji nahradil její současný nástupce. První generace prošla několika designovými i technickými omlazeními.

V roce 2011 designéři Volkswagenu přepracovali přední masku včetně světlometů. Tiguan byl nabízen ve dvou verzích. Trend & Fun, případně Sport & Style jsou verze určené pro řidiče, kteří hledají auto hlavně pro jízdu po silnici. Oproti tomu s verzí Track & Field s vylepšeným nájezdovým úhlem se nemusí člověk bát zajet na nezpevněné cesty a do lehkého terénu.

Zvenku nestárne

Design prvního Tiguanu stárne pomalu. Jistě, nevypadá jako současné nejnovější modely. Rozhodně ale tento model svým vzhledem nedává najevo, že byl vyroben před šesti lety. Zejména zmíněné faceliftované světlomety jsou moderní a v noci dodávají autu ještě větší šmrnc. Interiér může na někoho působit nudně až usedle. Volkswagen prostě sází na jednoduchost a funkčnost.

Pečlivý výběr

Pokud se člověk rozhodne pro koupi ojetého Tiguanu, měl by si dávat pozor, jakou motorizaci si vybírá. Nedoporučuje se motor 1.4 TSI, který trápí technické problémy, hlavně selhávající rozvody. Ty trpí vinou řidiče v případě, že v kopci nezatahuje ruční brzdu a nechává vůz stát jen se zařazenou rychlostí.

Doporučuje se sáhnout po voze v dieselovém provedení. Ani naftový dvoulitr není bezchybný, občas ho trápí problémy s EGR ventilem. Ovšem pokud byl vůz dobře udržován, měl by dobře sloužit. Při výběru je dobré sledovat i stav zadní nápravy.

Častým problémem bývá opotřebení uložení příčných ramen, která hlídají odklon kol. Zadní kola jsou pak naklopená a dochází tak ke sjíždění vnitřních okrajů pneumatik. Zalíbí-li se někomu Tiguan s pohonem všech kol, je dobré zkontrolovat hlavně, jestli neuniká olej ze spojky Haldex.

Cena vyšší, komfort srovnatelný

Tiguan je pohodlné a praktické auto. Spotřeba u vozů vyrobených od roku 2011 je o něco nižší než u starších verzí. Průměrně se pohybuje kolem 6 litrů. Pokud ale bude člověk jezdit po městě, může se při těžší noze vyhoupnout i přes 9 litrů.

Nevýhodou Tiguanu je v bazarech jeho pořizovací cena v porovnání s konkurencí. Je znatelně vyšší, přestože komfort nabízí podobný. Je tedy otázkou, jestli raději neinvestovat do jiného auta. Na druhou stranu si Tiguan dobře drží cenu. Takže pokud hledá člověk auto na kratší dobu, může být stálost ceny výhodou.

Základem je správný servis

U každého auta platí, že dobrou péčí se zvyšuje jeho životnost a předchází se technickým problémům. U Tiguanu to platí dvojnásob. Auto je kvalitní. Při odpovídající servisní péči se odvděčí nadprůměrnou spolehlivostí. Základem je péče o olej. Po najetých sto tisících kilometrech se mění olej po každých dvaceti tisících, případně po dvou letech. U dieselů se běžně mění řemen po 120 tisících najetých kilometrů. U naftových motorů se doporučuje jako prevenci proti poškození EGR ventilu přidávat do paliva aditiva.

Klady a zápory

+

  • Univerzálnost a praktičnost
  • Příjemná a pohodlná jízda
  • Stálost ceny
  • Bezproblémový pohon všech kol
  • Výběr z více verzí
  • Tuhá karoserie

  • Nepovedené motory TSI
  • Vyšší cena
  • Jednodušší interiér