SUV Opel Grandland X v ČR už na podzim
České zastoupení automobilky Opel přivezlo ukázat domácím novinářům předprodukční verzi svého nového SUV. Grandland X ve skutečnosti vypadá nižší než na prvních oficiálních jarních fotografiích.
Není tajemstvím, že Grandland X je výsledkem spolupráce s koncernem PSA. Nicméně to nijak nesouvisí s koupí německé značky Francouzi. Ještě dávno před letošním strategickým rozhodnutím obě automobilky spolupracovaly také na nedávno představeném crossoveru Crossland X. Vývoj auta trvá několik let, takže jde o časovou náhodu.
Grandland X
V zásadě platí, že nový Grandland X je německým pojetím Evropského auta roku 2017 Peugeotu 3008. Nicméně by ho v něm jen těžko někdo poznal z důvodu výraznému designového odlišení a pojetí interiéru. Grandland X má na délku 448 cm s rozvorem 268 cm, který umožnuje velmi slušnou vnitřní prostornost. Do zavazadelníku se vejde náklad o objemu 514 litrů.
Opel si oblíbil moderní LED světla
Grandland X potvrzuje zálibu Opelu v moderních LED světlech. Disponuje totiž full LED světlomety AFL. Adaptace LED segmentů zajišťuje různé druhy osvětlení. Odbočovací světlomety, asistenční systém dálkových světel, automatickou regulaci dosahu světelného paprsku a další režimy.
Posádku Grandlandu X ochraňují bezpečnostní systémy nové generace. Patří mezi ně i automatické nouzové brzdění s rozpoznáváním chodců, systém monitorování únavy řidiče i adaptivní tempomat, který udržuje nastavenou rychlost a odstup od vpředu jedoucího vozu. V případě potřeby dokáže vůz úplně zastavit. Efektním prvkem výbavy je „ptačí“ záběr 360° pro parkovací manévry.
Kufr se ovládá kopnutím nohy
Komfort posádky zvyšují ergonomická sedadla s certifikátem AGR, vyhřívaný volant i vyhřívání předních i zadních sedadel. Pod loketní opěrku umístili konstruktéři plochu pro bezkabelové indukční dobíjení telefonu. Pro fanoušky kvalitního audia je k dispozici ozvučovací systém Denon s osmi reproduktory a subwooferem. Řidiči ocení i elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru, které se dá otevřít a zavřít bez dotyku ruky jen pohybem nohy pod zadním nárazníkem.
Místo čtyřkolky Grip Control
A podle čeho je poznat kořeny Grandlandu X v Peugeotu 3008? Obě auta totiž nemají variantu 4×4. Nahrazuje jí příplatkový elektronický regulační systém Grip Control, který přes ESP pomáhá zvyšovat adhezi na různých površích.
Ovládá se stejným otočným tlačítkem s ikonami typu sníh, písek, silnice. Systém přizpůsobuje přenos točivého momentu na přední poháněná kola, zabraňuje prokluzování kol a u modelů s automatickou převodovkou modifikuje momenty pro přeřazení i charakteristiku elektronického pedálu akcelerátoru.
Nabídka motorů začíná s benzínovým turbo tříválcem o objemu 1,2 l a výkonu 96 kW a dieselem 1,6 s výkonem 88 kW. Oba agregáty se dají kombinovat se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou a standardně jsou vybaveny systémem Start/Stop.