TEST Hyundai Grand Santa FE – Luxus po Korejsku

Vlajková SUV loď korejské automobilky Hyundai připlula v naleštěném hnědém kabátě a na její zádi se blyštil nápis Grand Santa Fe. Sedmimístná plnohodnotná čtyřkolka slibuje nadstandardní výbavu a jízdní vlastnosti. V čem Hyundai Grand Sante Fe exceluje a co nás na autě zklamalo?

Plná výbava

Pokud se řekne plná výbava, nabídne stupeň EXECUTIVE mnoho prvků už ve standardu. Za zmínku stojí klimatizovaná přední sedadla, čtyři parkovací kamery, 19“ litá kola a uzamykatelná 4×4. Auto osloví moderním designem a zaměřuje se na pohodlí.

Také jízda se nese ve znamení nadstandardního komfortu a odhlučnění, ačkoli přejezdy přes nerovnosti automobil rozhoupají. S tím je spojen i nepříjemný zvuk klepání sedadel a šustění zadní roletek. Prostorný interiér byl navržen pro pohodlí cestujících. Rozhled z automobilu podporuje panoramatická střecha s výsuvným oknem.

Kvůli širokým A sloupkům je horší výhled na přední část auta, proto nájezd do zatáček někdy musí člověk spíš odhadovat. Dominanta interiéru se nachází na středovém panelu vybaveným 8“ obrazovkou s velkým rozlišením. Přes ní se ovládá prémiový audio systém, podrobná navigace, parkovací kamery, nastavení vozidla, a to vše kompletně v češtině.

Z rodinného korábu sporťákem

Hyundai Grand Santa Fe má několik předností. Především jeho pohonná jednotka 2.2 CRDI poskytuje 200 koní a 440 Nm točivého momentu s průměrnou spotřebou 8.5 l / 100 km. Na výběr je mezi třemi jízdními režimy, přičemž aktivace módu SPORT výrazným způsobem změní chování auta.

Ostrá reakce na plyn a vytáčení motoru s lehkostí benzíňáku přemění rodinné SUV na svižný sporťák. A to i přes jeho provozní hmotnost 2130 kg. Otáčení volantem jde díky silnému posilovači řízení hladce, ovšem samotný kožený věnec volantu v rukou občas nepříjemně klouže.

Automatická převodovka řadí kultivovaně a bez cukání, i když volba činnosti převodovky na ovládací páce jde ztuha. Pokud se umí člověk orientovat podle kompasu, světové strany se zobrazují ve zpětném zrcátku. Komfortním prvkem je funkce „Autohold“, která podrží auto na místě bez jakéhokoliv přičinění. Bohužel je nutné tuto funkci aktivovat po každém nastartování.

Chytré páté dveře

Příjemným překvapením po ukončení jízdy je samočinný odsun řidičova sedadla usnadňující vystupování. Auto umí také samo zaparkovat. Když člověk stojí vzadu u zamčeného auta s klíčkem v kapse za 3 vteřiny se mu otevřou dveře objemného zavazadlového prostoru.

Praktické uložení zadní roletky se nachází pod falešným dnem kufru. Třetí řada sedadel má vlastní nezávislé ovládání teploty. Prostřední sedadla jsou posuvná a vyhřívaná, přičemž nechybí místo pro nohy. Soukromí vzadu také ochrání boční okenní stínítka. Samotná druhá řada se dá sklopit dvěma páčkami.

Není všechno zlato, co se třpytí

V případě deště se spousta lidí spoléhá na dešťový senzor. Bohužel v Santa Fe se chová hodně tvrdohlavě. Ani plastový výlisek výplně dveří nepůsobí nikterak prémiově. Výjimkou nejsou i občasné falešné poplachy asistenta prevence čelního střetu a klepající se výbojky v adaptivních čočkách.

U vlajkové lodi značky chybí Bi-LED hlavní světla a kompletní LED osvětlení interiéru. Místo toho jsou zde jen xenony a halogenové lampičky. Řidičům, kteří využívají spojení mobilního telefonu s autem bude chybět také větší konektivita s chytrým zařízením. Nový Hyundai Grand Santa Fe nabízí mnoho komfortu už v základním provedení, ale má i pár nedokonalostí.

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 2199 cm3

Výkon: 147 kW (200 k) při 3800 1/min

Točivý moment: 440 Nm při 1750 – 2750 1/min

Rychlost: 201 km/h

Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 8.3 / 6.3 / 7.0

Provozní hmotnost: 2130 kg

Nosnost: 500 kg

Rozměry: 4905 x 1885 x 1695 mm

Rozvor: 2800 mm

Objem zavazadlového prostoru: 634 l / 1842 l