Test Nissan Navara Trek-1° – Slečna drsňák

Nissan odvážně hlásá, že přišel čas sdělit světu, že nikdo není tak drsný, aby nemohl dobře vypadat. Pravda, že Navara Trek-1° se dost naparuje, takže uvěřit tomuhle reklamnímu sloganu není tak těžké. Vyfintěnou limitku svého pickupu uvedla japonská automobilka na český trh letos na jaře. A nelze si je splést.

Navara má třídu sama pro sebe. Je pohodlným pickupem s víceprvkovou zadní nápravou a koženými sedadly, autem s velkou korbou a nosností přes jednu tunu, terénním matadorem s připojitelným pohonem všech kol a štědrými nájezdovými úhly.

Nissan Navara

Její techniku sdílí jak konkurenční Renault Alaskan, tak nová třída X od Mercedesu. Navara je vlastně taková matka zakladatelka komfortních pickupů velebících své pasažéry i na štrece přes sedmero hor. Dlouhou dobu to byl také jediný pick-up vyráběný v Evropě. Než před pěti lety Volkswagenu došlo, že je hloupost dovážet Amaroka z Buenos Aires, a tak výrobu pro starý kontinent přestěhoval do Hannoveru.

Navaru vyrábí japonská automobilka v Barceloně. Jméno jí dal malebný příhraniční region na severovýchodě Španělska. Mimochodem, kartografové tu jedné poušti nedaleko toreádorské Pamplony přisoudili západní délku o hodnotě minus jeden stupeň. A tak vznikl název pro „slečnu dršnák“.

Nafrněná

Nafrněná Navara Trek-1° je působivý mid-size pick-up. Člověku přijde obrovský. Ale jen do té doby, než na pumpě potká Ford F-150 Raptor. Nebo Dodge RAM 1500. Téměř 5,5 metru dlouhá Navara je rázem malým pánem. Američtí giganti ale nejsou tak vyšňoření. Španělka s japonskými kořeny má vyhřívané kožené sedačky, osmnáctipalcová černá hliníková kola i černé prahové lišty.

Škoda zastaralého infotainmentu, ten k jinak honosnému interiéru nesedí. Fešný rám s bodovými světly se hodí hlavně na podzimní projížďky do temných hvozdů. Na umatlaném blátě pomůže uzávěrka zadního diferenciálu, která běžně stojí 20 tisíc. Chytrý je plastový krýt korby s dělící příčkou, která jinak neforemný prostor rozdělí na smysluplně využitelné segmenty. Navíc nehrozí, že by obsah uletěl.

Cenovka Navary s takovou fazónou se hravě dostane na 1 175 500 korun. Se sedmistupňovým automatem stojí auto ještě o 43 tisíc víc. Přitom nejlevnější Double Cab lze pořídit už od tři čtvrtě milionu. Výhodou je, že jedničkovou Navaru má ze 14 milionů majitelů nissanovských pickupů sotva promile. V Česku tak bude člověk za pickupovou hvězdu.

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 2298 cm3

Výkon: 140 kW (190 k) při 3750 ot./min.

Točivý moment: 450 Nm při 1500–2500ot./min.

Rychlost: 184 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 10,8 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,9/6,3/6,0

Pohotovostní hmotnost: 2012 kg

Rozměry: 5330 x 1850 x 1840 mm

Rozvor: 3150 mm

Rozměry korby: 1560 x 1578 mm