Test Nissan X-Trail 2.0 dCi – Vítané osvěžení

Tři roky je na českém trhu třetí generace X-Trailu. A už potřebovala změnu. Japonský Nissan proto svůj celosvětový bestseller decentně osvěžil. Stále je to hlavně spolehlivý parťák do hor na rodinný výlet. Ty největší novinky nicméně teprve přijdou.

Honza Majurník letos v květnu při testu naftového dvoulitru X-Trailu po modernizaci doslova volal. „Dnes už prostě působí trochu zastarale,“ postěžoval si na adresu sedmimístného japonského SUV. Ano, skutečně, X-Trail v porovnání se Sorentem, Kodiaqem a dalšími kolegy z automoto branže byl jako odložený kmet. Teď si na něj rodinka z Jokohamy konečně vzpomněla.

img_4836-400x267-7196519 Nový multifunkční volant

Japonští designéři rozšířili a opticky snížili čelní masku, která namísto V připomíná v abecedě skoro až písmeno X jako u Infiniti. Mlhovky jsou hranaté, kulatý tvar v posledních měsících opustil i Land Cruiser. Ve Škodovce by mohli vyprávět. Jiný je nárazník, logo je schované, jako by bylo v aspiku. Ukrývá totiž radar pro nouzové brzdění. Trochu doufám, že automobilky do budoucna vymyslí esteticky propracovanější řešení. Lampy můžou být nově plně diodové, vzadu se změnila jejich grafika.

Konečně airbag, ne padák

Decentní ráz proměny drží X-Trail i uvnitř. Největší ťafkou do očí je tak zploštělý volant, který má už i Micra. Dobře se drží a konečně už byste řekli, že ukrývá airbag, ne složený padák. U spolujezdce si všimněte koženého potahu nad úložným boxem. Sedadla jsou čalouněna kvalitnější kůží, takže už nepůsobí tak uměle. Zpracování je výrazně dotaženější. Modernizaci by ale zasloužil už zastaralý multimediální systém.

Stejný zůstal podvozek i volitelný pohon všech čtyř kol. Nadále si můžete vybrat z benzínové i naftové šestnáctistovky nebo nejvýkonnějšího naftového dvoulitru o výkonu 177 koní a točivém momentu 380 Nm. U něj platí, že není tak pružný jako dynamický přeplňovaný benzín a je těžkopádnější než slabší diesel, odvádí ale spolehlivý výkon při jakémkoli zatížení.

Kufr je o něco málo větší, při pětimístném uspořádání sedaček pojme 565 litrů. Designéři pak přichystali nové varianty hliníkových kol. Na zásadnější novinky si ovšem musí zájemci počkat. Příští rok by měl Nissan přijít s technologií poloautonomního systému ovládání auta ProPilot. První ho dostane severoamerický derivát X-Trailu zvaný Rogue. V Evropě pak nová generace elektromobilu Leaf.

img_4819-6150991 X-Trail v bývalé přádelně bavlny v Lipsku

Základní technické údaje:

Nissan X-Trail 2.0 dCi 177 All Mode 4×4-i Tekna

Motor: vznětový čtyřválec

Objem: 1995 cm3

Výkon: 130 kW (177k) při 3750 ot./min.

Točivý moment: 380 Nm při 2000 ot./min.

Rychlost: 204 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 9,4 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 6,0-6,2/4,5-4,7/5,1-5,2

Pohotovosotní hmotnost: 1720 kg

Rozměry: 4690 x 1830 x 1740 mm

Rozvor: 2705 mm

Objem zavazadlového prostoru: 565 l

Základní cena testované výbavy: 1 047 100 Kč